Udowodnij, że pierwiastek do kwadratu się redukuje

Analiza funkcjonalna, operatory liniowe. Analiza na rozmaitościach. Inne zagadnienia analizy wyższej
fendur
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 28
Rejestracja: 6 paź 2015, o 20:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 6 razy

Udowodnij, że pierwiastek do kwadratu się redukuje

Post autor: fendur »

\(\displaystyle{ \left( \sqrt[2]{a}\right) ^{2} = a}\)
Jak to udowodnić?
przyjęliśmy na zajęciach definicję pierwiastka:

\(\displaystyle{ \sqrt[n]{x} = b}\)
\(\displaystyle{ b=\sup\left( A\right)}\)
\(\displaystyle{ A = \left\{b \,| \, b ^{n} \le x \right\}}\)

Jestem na pierwszym roku, więc jestem zielony w takich dowodach. W liceum liczyliśmy deltę.
Nie wiem czy nie pomyliłem działów. Ale do innych działów ten temat nie pasował.

edit: zapomniałem dodać że \(\displaystyle{ a}\) jest dodatnie
SlotaWoj
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4211
Rejestracja: 25 maja 2012, o 21:33
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków PL
Podziękował: 2 razy
Pomógł: 758 razy

Udowodnij, że pierwiastek do kwadratu się redukuje

Post autor: SlotaWoj »

fendur pisze:\(\displaystyle{ A=\left\{b\ {\red{|}}\black\ b^n\le x\right\}}\)
A co oznacza znak zaznaczony na czerwono?
Awatar użytkownika
M Ciesielski
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2524
Rejestracja: 21 gru 2005, o 15:43
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bytom
Podziękował: 44 razy
Pomógł: 302 razy

Udowodnij, że pierwiastek do kwadratu się redukuje

Post autor: M Ciesielski »

"Takich, że"
SlotaWoj
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4211
Rejestracja: 25 maja 2012, o 21:33
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków PL
Podziękował: 2 razy
Pomógł: 758 razy

Udowodnij, że pierwiastek do kwadratu się redukuje

Post autor: SlotaWoj »

@M Ciesielski
Dziękuje za wyjaśnienie, chociaż spodziewałem się go od autora wątku.
Kiedyś mnie uczono i, jak się orientuję, to nadal i to powszechnie do oznaczania frazy „takich że” jest używany znak : (dwukropek).