Prosze opomoc w slownej interpretacji wynikow.. chociaz pierwszej czesci, nie moge sobie z tym poradzic
TRESC:
W pewnym przedsiębiorstwie zbadano czas wykonania prostego zadania przez robotników należących do dwóch grup (zbiorowości):
Grupa I – robotnicy, którzy przeszli wcześniej szkolenie teoretyczne i praktyczne;
Grupa II - robotnicy, którzy przeszli wcześniej tylko szkolenie praktyczne.
Zebrane dane zawiera tablica poniżej.
Czas wykonania (w min.) Liczba robotników (ni)
i-- (x0i - x1i)---Grupa I---Grupa II
1-- (3,0 - 3,5)----- 48----- 9
2-- (3,5 - 4,0)----- 68----- 14
3-- (4,0 - 4,5)----- 39----- 45
4-- (4,5 - 5,0)----- 30----- 23
5-- (5,0 - 5,5)----- 29----- 10
6-- (5,5 - 6,0)----- 6------ 9
rozwiazanie:
Grupa I - Robotnicy po teorii i praktyce
Czas wykonania (w min.) Liczba robotników
i--- (x0i - x1i)---ni--- x0i---ni*x0i----nisk---ni*|x0i-xśr|---ni*(x0i-xśr)^2
1---(3,0 - 3,5)---48------ 3,25---156------48------- 41,6727---------36,1795
2---(3,5 - 4,0)---68------ 3,75---255------116------25,0364---------9,2179
3---(4,0 - 4,5)---39------ 4,25---165,75---155------5,1409----------0,6777
4---(4,5 - 5,0)---30------ 4,75---142,5----185------18,9545---------11,9758
5---(5,0 - 5,5)---29------ 5,25---152,25---214------32,8227---------37,1494
6---(5,5 - 6,0)--- 6-------5,75----34,5-----220------9,7909------------15,9770
Razem---------------220-----------906------938------ 133,4182------111,1773
Średnia aryt., xśr=---4,12
Dominanta, D=-------3,70
Rozstęp, R =---------3,00
Kwartyl 1 =------------3,55------nQ1=---55
Kwartyl 2 =------------3,96------nQ2=---110
Kwartyl 3=-------------4,67------nQ3=---165
Rozstęp międzykwartylowy, RQ =---1,12
Odchylenie ćwiartkowe, Q=--------- 0,56
Odchylenie przeciętne, d =----------0,60645
Wariancja, S2=---------------------- 0,50535
Odchylenie standardowe, S=---------0,71088
d / s=---------------------------------85%
VR = R/xśr =--------------------------- 0,728
Vzk = S/xśr =---------------------------17,26%
VzQ = Q/M =---------------------------23,03%
VQ = (Q3-Q1)/(Q3+Q1) =------------0,1357
Grupa II - Robotnicy po praktyce
Czas wykonania (w min.) Liczba robotników
i-----(x0i - x1i)-----ni-----x0i----------ni*x0i-----nisk-----ni*|x0i-xśr|-----ni*(x0i-xśr)^2
1-----(3,0 - 3,5)------9-----3,25-------29,25-------9--------10,5545-----12,3776
2-----(3,5 - 4,0)-----14-----3,75-------52,5--------23--------9,4182-----6,3359
3-----(4,0 - 4,5)-----45-----4,25-------191,25-----68--------7,7727-----1,3426
4-----(4,5 - 5,0)-----23-----4,75-------109,25-----91--------7,5273-----2,4635
5-----(5,0 - 5,5)-----10-----5,25-------52,5--------101-------8,2727-----6,8438
6-----(5,5 - 6,0)------9-----5,75-------51,75-------110-------11,9455-----15,8549
Razem----------------110---------------486,5-------402-----55,4909-----45,2182
Średnia aryt., xśr=-----4,42
Dominanta, D=----------3,40
Rozstęp, R =------------ 3,00
Kwartyl 1 =---------------4,16----------nQ1=----- 27,5
Kwartyl 2 =---------------5,14----------nQ2= -----55
Kwartyl 3=---------------4,82----------nQ3= -----82,5
Rozstęp międzykwartylowy, RQ = ---0,65
Odchylenie ćwiartkowe, Q=----- -----0,33
Odchylenie przeciętne, d = ---------- 0,50446281
Wariancja, S2= ------------------------- 0,41107438
Odchylenie standardowe, S= -------- 0,641150825
d / s= ----------------------------------- 79%
VR = R/xśr = ------------------------- 0,678
Vzk = S/xśr = ------------------------- 14,50%
VzQ = Q/M = ------------------------- 6,36%
VQ = (Q3-Q1)/(Q3+Q1) = --------- 0,072917568
Statystyka opisowa
- scyth
- Użytkownik
- Posty: 6392
- Rejestracja: 23 lip 2007, o 15:26
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 3 razy
- Pomógł: 1087 razy
Statystyka opisowa
Hmm... W czym masz problem?
Średni czas wykonania zadania dla pracowników z pierwszej grupy wynosił ... z odchyleniem standardowym ..., a dla proacwoników z drugiej grupy ... z odchyleniem ...
Kwantyle dla jednej grupy tyle i drugiej tyle
I tak dalej.
Średni czas wykonania zadania dla pracowników z pierwszej grupy wynosił ... z odchyleniem standardowym ..., a dla proacwoników z drugiej grupy ... z odchyleniem ...
Kwantyle dla jednej grupy tyle i drugiej tyle
I tak dalej.