Regresja liniowa - o jak to działa?

Procesy stochastyczne. Sposoby racjonalizowania wielkich ilości informacji. Matematyka w naukach społecznych.
Piotras88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 3 lis 2007, o 21:44
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: gorzów wlkp.
Podziękował: 3 razy

Regresja liniowa - o jak to działa?

Post autor: Piotras88 »

Witam!
Jestem studentem pierwszego roku informatyki na politechnice szczecińskiej. Piszę tutaj ponieważ liczę na to, że ktoś byłby tak uprzejmy i pomógłby mi zrozumieć regresję liniową. Do czego mi ona potrzebna? Otóż potrzebuję ją zastosować do obliczeń z fizyki, jednakże mimo, iż bardzo się starałem to nie rozumiem co jest w tym wzorze, a co gorsza jak go zastosować w związku z tym chciałbym prosić wszystkich członków tego forum o jakąkolwiek pomoc. Z góry ślicznie dziękuję.


[EDIT]

Już chyba doszedłem co i jak we wzorze tylko zastanawia mnie jaką wartość wstawić pod: \(\displaystyle{ \sum_{n=1}^{n}}\)
kadykianus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 149
Rejestracja: 17 paź 2007, o 19:09
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: wroclaw
Pomógł: 15 razy

Regresja liniowa - o jak to działa?

Post autor: kadykianus »

Po pierwsze studencie jest cos takiego jak Internet i wystarczy wpisac regresja liniowa by wszystkiego sie dowiedzieć. To tak na przyszłość. Poza tym przeszukaj tutejsze forum. Na pewno coś znajdziesz (wiem, ze cos znajdziesz bo sam kilka dni temu wyjaśniałem co to jest regresja liniowa). Regresja liniowa to statystyczna metoda stworzenia matematycznego modelu zależności jednej zmiennej od innej zmiennej albo więcej niz jednej zmiennej. Model ten opisany jest funkcją liniową postaci Y = a*X+b, gdzie Y to Twoja zmienna zależna, którą chcesz oszacować, wyliczyć na podstawie zmiennej niezależnej X. Przykładowo może to byc model zależności wagi od wzrostu.