Wśród losowo wybranych \(\displaystyle{ 500}\) Studentów pewnej uczelni zaobserwowano \(\displaystyle{ 275}\) kobiet
a) Czy można na tej podstawie sądzić, że zainteresowanie ta uczelnią u obu płci jest jednakowe?
b) Czy można sądzić, że na tej Uczelni studiuje ponad 55% kobiet?
Wśród losowo wybranych 500 Studentów pewnej uczelni zaobserw
-
- Użytkownik
- Posty: 28
- Rejestracja: 9 kwie 2019, o 10:44
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 2 razy
Wśród losowo wybranych 500 Studentów pewnej uczelni zaobserw
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2019, o 20:23 przez Jan Kraszewski, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawa wiadomości.
Powód: Poprawa wiadomości.
-
- Użytkownik
- Posty: 61
- Rejestracja: 6 sty 2019, o 05:46
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Polska
- Podziękował: 13 razy
Re: Wśród losowo wybranych 500 Studentów pewnej uczelni zaob
a) Jak definiujemy "jednakowe"?
b) Sądzić zawsze można.
\(\displaystyle{ 5\%}\) z \(\displaystyle{ 500}\) to ile?
b) Sądzić zawsze można.
\(\displaystyle{ 5\%}\) z \(\displaystyle{ 500}\) to ile?
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2019, o 01:10 przez Jan Kraszewski, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawa wiadomości.
Powód: Poprawa wiadomości.
-
- Użytkownik
- Posty: 89
- Rejestracja: 9 kwie 2017, o 16:17
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Radomsko
- Pomógł: 5 razy
Wśród losowo wybranych 500 Studentów pewnej uczelni zaobserw
Innymi słowy, czy zainteresowanie uczelnią ma związek z płcią - a zatem stosujemy test \(\displaystyle{ \chi^2}\)wlod3224 pisze:Wśród losowo wybranych \(\displaystyle{ 500}\) Studentów pewnej uczelni zaobserwowano \(\displaystyle{ 275}\) kobiet
a) Czy można na tej podstawie sądzić, że zainteresowanie ta uczelnią u obu płci jest jednakowe?
wlod3224 pisze: b) Czy można sądzić, że na tej Uczelni studiuje ponad 55% kobiet?
W tym przypadku musimy zweryfikować hipotezę zerową:
\(\displaystyle{ H_0}\): \(\displaystyle{ p = p_0 = 0,55}\)
przeciwko której formułujemy alternatywną:
\(\displaystyle{ H_1}\): \(\displaystyle{ p \neq p_0}\)
czyli test istotności dla wskaźnika struktury.