Obliczenie korelacji i innych - Jaki test statystyczny?

Procesy stochastyczne. Sposoby racjonalizowania wielkich ilości informacji. Matematyka w naukach społecznych.
Lynthius
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 26 sty 2015, o 11:39
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Murowana Goślina

Obliczenie korelacji i innych - Jaki test statystyczny?

Post autor: Lynthius »

Witam,
To mój pierwszy post na forum i przepraszam jeśli popełniam jakiś błąd zwracając się od razu z problemem, ale sprawa jest pilna, a ja sam nie jestem w stanie rozwiązać problemu w krótkim czasie. Jestem zielony jeśli chodzi o statystykę, a potrzebuję zinterpretować posiadaną przeze mnie bazę danych - przedstawić to muszę liczbowo.

W bazie danych posiadam spis (podaje przykład):

\(\displaystyle{ L.p. \qquad Wiek(m/d) \qquad Liczba/osob \qquad Miejsce\\}\)
\(\displaystyle{ 1 \qquad \qquad \qquad m \qquad \qquad 45 \qquad \qquad \qquad szkola\\
2 \qquad \qquad \qquad m \qquad \qquad 32 \qquad \qquad \qquad placzabaw\\
3 \qquad \qquad \qquad d \qquad \qquad 99 \qquad \qquad \qquad kawiarnia\\
4 \qquad \qquad \qquad m \qquad \qquad 10 \qquad \qquad \qquad rynek\\
.\\
.\\
n}\)



Widoczna liczba porządkowa - l.p.
Wiek: m - młoda osoba, d - osoba dorosła
Liczba osób
Miejsce

Wnioski z doświadczenia są logiczne i proste, w kawiarni częściej przewijają się dorośli niż dzieci, a na placu zabaw spotykamy głównie dzieciaki.

Moje pytanie brzmi jak skorelować te dane, żeby przedstawić je na wykresie i zweryfikować, czy różnice są statystycznie istotne dla preferencji osób w danym wieku do konkretnego środowiska. Poza odniesieniem się do liczby osób tam przebywających, fajnie byłoby też zweryfikować ile razy w danym "środowisku" (plac, kawiarnia...) występuje liczba porządkowa. Czyli ile razy trafiłem na sytuację, że zliczałem w danym miejscu dzieciaki, a ile razy dorosłych. Jakiego testu użyć?