Studentów III roku kierunku FiR zapytano o ilość godzin poświęconych nauce statystyki (X) na roku II oraz liczbę punktów uzyskanych na egzaminie teoretycznym (Y). Wiedząc, że:
średnia arytm. x = 17,7 godzin
średnia arytm. y = 14,1 punktów
\(\displaystyle{ \sum_{10}^{i = 1} x^{2} = 3293}\)
\(\displaystyle{ \sum_{10}^{i = 1} x_{i} y_{i} = 2664}\)
\(\displaystyle{ \sum_{10}^{i = 1} ( x_{i} - srednia arytm. x)( y_{i} - srednia arytm. y) = 168,3}\)
\(\displaystyle{ \sum_{10}^{i = 1} ( y_{i} - srednia arytm. y) ^{2} = 206,9}\)
a. Zbadać, czy istnieje zależność miedzy cechami. Zinterpretować uzyskane wyniki.
b. Jeżeli jest to uzasadnione, wyznaczyć liniową funkcją zależności przeciętnego wyniku
z egzaminu ze statystyki do ilości godzin poświęconych nauce.
c. Czy będzie można ocenić na podstawie posiadanych informacji jakość dopasowania oszacowania parametrów funkcji w odniesieniu do danych empirycznych? Odp. uzasadnić.
No więc tak podejrzewam, że trzeba będzie użyć współczynnika korelacji liniowej Pearsona, ale nie mam pojęcia jak uzasadnić to, że mogę go w ogóle użyć? Chyba za mało danych, żeby narysować diagram korelacyjny. Więc mój problem zaczyna się na wstępie przy podpunkcie a.