Strona 1 z 1

współczynnik ufności

: 7 kwie 2014, o 21:15
autor: niedowaga
Roczne wydatki na promocję i reklamę firm pewnej branży mają rozkład normalny. Ile wynosił współczynnik ufności przy przedziałowej estymacji średniej wysokości tych wydatków dla wszystkich firm branży, jeśli na podstawie wyników 10-elementowej próby przedsiębiorstw uzyskano przedział o długości 18,096 tys. złotych, a odchylenie standardowe wydatków w badanej próbie firm wyniosło 12,6 tys. złotych?
Moje rozwiązanie
\(\displaystyle{ 2 \cdot t _{ \alpha , 15} \cdot \frac{12,6}{ \sqrt{10} } =18,096}\)
\(\displaystyle{ t _{ \alpha ,15} = 2,27}\)
\(\displaystyle{ 1- \alpha = 0,95}\)
w odpowiedziach jest napisane : \(\displaystyle{ 2,519, 1- \alpha = 0,9882}\)
Proszę o podpowiedź, gdzie robię błąd.