Empiryczne badanie liczby punktów

Procesy stochastyczne. Sposoby racjonalizowania wielkich ilości informacji. Matematyka w naukach społecznych.
vinegar_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 8 sty 2014, o 18:38
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: olsztyn

Empiryczne badanie liczby punktów

Post autor: vinegar_ »

Empiryczne badanie liczby punktów uzyskanych w teście na inteligencję przez 56 uczennic i 56 uczniów klas szóstych jednej z podwarszawskich szkół dostarczyło następujących danych:
Dziewczęta
20; 41; 49; 51; 58; 62; 63; 65; 65; 66; 67; 67; 69; 70; 71; 72; 73; 74; 74; 74;
77; 79; 80; 81; 82; 83; 83; 84; 85; 86; 86; 86; 88; 88; 88; 89; 91; 91; 91; 93;
93; 94; 95; 95; 97; 98; 98; 102; 102; 102; 107; 108; 109; 110; 110; 125.
Chłopcy
38; 49; 53; 55; 58; 61; 62; 64; 65; 67; 68; 70; 72; 73; 75; 76; 80; 82; 82; 83;
83; 84; 84; 86; 88; 91; 91; 93; 96; 96; 97; 97; 98; 98; 99; 101; 102; 102; 107; 110;
110; 111; 112; 114; 114; 114; 114; 117; 120; 120; 124; 125; 126; 126; 126; 129.
Wykorzystując powyższe dane należy dokonać analizy wyników testu na inteligencję w grupie dziewcząt i chłopców na podstawie danych indywidualnych i pogrupowanych w szeregi. W analizie wykorzystać wszystkie poznane miary klasyczne i pozycyjne. W tym celu należy:
1. Zbudować przedziałowe szeregi rozdzielcze badanej cechy statystycznej w obu próbach.
2. Przedstawić graficznie dane zawarte w obu szeregach rozdzielczych w postaci wieloboków liczebności i histogramów.
3. Wyznaczyć dokładne średnie w obu zbiorowościach oraz średnie z obu szeregów rozdzielczych. Wartości porównać.
4. Obliczyć wariancje i odchylenia standardowe w obu szeregach rozdzielczych.
5. Wyznaczyć typowe obszary zmienności oraz klasyczne współczynniki zmienności dla obu zbiorowości. Wyniki zinterpretować.
6. Obliczyć dominanty i kwartyle w obu zbiorowościach. Wyniki zinterpretować. Porównać odpowiednie parametry w obu zbiorowościach.
7. Obliczyć i porównać odchylenia ćwiartkowe oraz pozycyjne współczynniki zmienności w obu zbiorowościach. Wyniki zinterpretować.
8. Ocenić asymetrię w obu rozkładach za pomocą znanych miar asymetrii klasycznych i pozycyjnych.

Nie mam bladego pojęcia o co tu chodzi, nigdzie nie ma materialów, mógłby ktoś mi to wytłumaczyć jak krowie na rowie?
miodzio1988

Empiryczne badanie liczby punktów

Post autor: miodzio1988 »

Dane wklep sobie w pakiet R polecenie hist(k) gdzie k jest wektorem i masz cacy zrobione
vinegar_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 8 sty 2014, o 18:38
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: olsztyn

Empiryczne badanie liczby punktów

Post autor: vinegar_ »

dzięki
ODPOWIEDZ