jaki model stat zastosować do badania marketing."blind test"

Procesy stochastyczne. Sposoby racjonalizowania wielkich ilości informacji. Matematyka w naukach społecznych.
irracjonalistka
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 154
Rejestracja: 27 lis 2008, o 15:17
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 4 razy

jaki model stat zastosować do badania marketing."blind test"

Post autor: irracjonalistka »

Witam,

Bardzo proszę o pomoc/wskazówkę dotyczącą badania marketingowego, wskazówkę związaną z wyborem modelu pomiarowego, metody pomiaru wyników tzw. "ślepego testu". Zadanie to nie jest związane z moimi studiami i niestety nie potrafię sobie z tym poradzić, biorąc pod uwagę moją nieznajomość przeprowadzania tego typu eksperymentów, niemniej jednak jestem zobligowana taki eksperyment i wyniki opisać.

Eksperyment wygląda tak:

ok. 25 osobom zawiązano opaskę na oczach i poinformowano, iż będą degustować 3 rodzaje wina: białe wino, czerwone i różowe. Badane osoby miały, bez możliwości zobaczenia wina stwierdzić czy jest to wino białe, czerwone czy różowe, zdając się tylko na smak i aromat.

Manipulacja polegała na tym, iż każdy z badanych spróbował 3 win, ale nie za każdym razem 3 różnych, czasami podano mu np. 2x wino białe, raz czerwone, etc.

Niemniej jednak, badane osoby w powyższej sytuacji bardzo często popełniały błąd, nie zdając sobie sprawy że spróbowały 2 raz tego samego typu wina, sugerując się informacją odnośnie badania.

W jaki statystyczny sposób można by opisać eksperyment w tym stylu?
jakie miary zastosować?

Bardzo proszę o pomoc, każda wskazówka byłaby mile widziana!!!
miodzio1988

jaki model stat zastosować do badania marketing."blind test"

Post autor: miodzio1988 »

A co za problem jest to opisać? Żadnego modelu tutaj nie potrzebujesz, żadnych założeń niczego tak naprawdę. Policz ile razy się pomylili i na tej podstawie, korzystając z najbardziej intuicyjnych miar podaj wnioski.
ODPOWIEDZ