Hej, mógłbym prosić o wytłumaczenie jak zabrać się za te zadania? Nie chodzi mi o gotowe rozwiązania, ale o podpowiedź jak zacząć, bo kompletnie nie rozumiem tematu Jestem na kierunku niezwiązanym z matematyką i statystyka sprawia mi ogromne problemy, z góry dziękuję
1. Obliczyć prawdopodobieństwo tego, że wzrost przypadkowo wybranego mężczyzny będzie zawarty między 190a 200 cm, jeśli wiadomo, że populacja mężczyzn ma rozkład wzrostu o charakterze normalnym N(175; 7).
2. Załóżmy, że rozkład czasu dojazdu do pracy w minutach ma rozkład N(30; 60). Ile w przybliżeniu wynosi
prawdopodobieństwo zdarzenia, że dojazd do pracy przekroczy 48 minut?
Zmienne losowe jednowymiarowe i ich rozkłady teoretyczne
Zmienne losowe jednowymiarowe i ich rozkłady teoretyczne
Bardzo dziękuję, rozwiązałem te zadania dzięki wzorom, ale nie wiem jak zabrać się za takie:
Długość (w cm) kości ramieniowej pewnego gatunku zwierząt ma rozkład normalny N(21; 1,73). Naukowiec
postanowił posortować wszystkie zbadane kości na trzy równe ilościowo grupy. Jakie wartości długości
powinien przyjąć jako krańce przedziałów dla poszczególnych grup?
Mogę prosić o podpowiedź? Nie wiem, którego wzoru użyć.
Długość (w cm) kości ramieniowej pewnego gatunku zwierząt ma rozkład normalny N(21; 1,73). Naukowiec
postanowił posortować wszystkie zbadane kości na trzy równe ilościowo grupy. Jakie wartości długości
powinien przyjąć jako krańce przedziałów dla poszczególnych grup?
Mogę prosić o podpowiedź? Nie wiem, którego wzoru użyć.
Zmienne losowe jednowymiarowe i ich rozkłady teoretyczne
Kwantyle rzędów \(\displaystyle{ \frac{1}{3}}\) oraz \(\displaystyle{ \frac {2}{3}}\). Po dokonaniu standaryzacji rozkładu jak opisałem w wykładzie, odczytujemy je z tablic dystrybuanty rozkładu \(\displaystyle{ N(0,1)}\). Jeśli oznaczymy ją przez \(\displaystyle{ \Phi}\), to odczytujemy odpowiednio, dla jakich \(\displaystyle{ u}\) mamy \(\displaystyle{ \Phi(u)=0{,}3333}\) oraz \(\displaystyle{ \Phi(u)=0.6667}\). Potem musimy znów wrócić do wyjściowej zmiennej losowej stosując wzór standaryzujący.
Pokaż obliczenia. Więcej się nauczysz niż z gotowca.
Pokaż obliczenia. Więcej się nauczysz niż z gotowca.