oblicz bezwzględny i względy poziom zróżnicowania cechy
-
- Użytkownik
- Posty: 347
- Rejestracja: 8 paź 2011, o 00:29
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: Polska
- Podziękował: 223 razy
- Pomógł: 1 raz
oblicz bezwzględny i względy poziom zróżnicowania cechy
Odrabiając zadanie domowe ze statystyki, pewien student zapytał wszystkich swoich sąsiadów (60 osób0 o liczbę oglądanych przez nich regularnie seriali telewizyjnych. Tylko trzy pytane osoby oświadczyły, że nie oglądają seriali. Pozostałe oglądały od jednego do pięciu seriali, a liczebności odpowiadające kolejnym wariantom cechy były następujące: 7,9,19,12,10.
a) Obliczyć i zinterpretować wartości następujących miar: średnią arytmetyczną, medianę i dominantę.
b) za pomocą miar klasycznych ocenić bezwzględny i względny poziom zróżnicowania badanej cechy.
a) Obliczyć i zinterpretować wartości następujących miar: średnią arytmetyczną, medianę i dominantę.
b) za pomocą miar klasycznych ocenić bezwzględny i względny poziom zróżnicowania badanej cechy.
oblicz bezwzględny i względy poziom zróżnicowania cechy
jaki kmonkretnie? Przecież to jest najłatwiejszy wzór na tej planecie
oblicz bezwzględny i względy poziom zróżnicowania cechy
liczby masz podanePozostałe oglądały od jednego do pięciu seriali, a liczebności odpowiadające kolejnym wariantom cechy były następujące: 7,9,19,12,10.
Srednią czego chcesz obliczyć?
-
- Użytkownik
- Posty: 347
- Rejestracja: 8 paź 2011, o 00:29
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: Polska
- Podziękował: 223 razy
- Pomógł: 1 raz
oblicz bezwzględny i względy poziom zróżnicowania cechy
W podpunkcie a kazano mi obliczyć i zinterpretować średnią arytmetyczną, w podpunkcie b jest mi potrzebna do obliczenia względnego poziomu zróżnicowania cechy.
-
- Użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 11 wrz 2013, o 21:16
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 1 raz
- Pomógł: 1 raz
oblicz bezwzględny i względy poziom zróżnicowania cechy
Ad a)
\(\displaystyle{ \begin{array}{|c|r|}\hline
x_i& n_i\\ \hline
0&3\\
1&7\\
2&9\\
3&19\\
4&12\\
5&10\\ \hline \end{array}}\)
\(\displaystyle{ \overline{x}=\frac{0 \cdot 3+1 \cdot 7+2 \cdot 9+3 \cdot 19+4 \cdot 12+5 \cdot 10}{60}=3}\)
D=3
Me= parzysta, czyli \(\displaystyle{ \overline{x}=\frac{n}{2}+\frac{n}{2}+1=3}\)
Mam nadzieje że zrobiłem dobrze, jeżeli nie to proszę mnie poprawić, aktualnie się tego uczę.
\(\displaystyle{ \begin{array}{|c|r|}\hline
x_i& n_i\\ \hline
0&3\\
1&7\\
2&9\\
3&19\\
4&12\\
5&10\\ \hline \end{array}}\)
\(\displaystyle{ \overline{x}=\frac{0 \cdot 3+1 \cdot 7+2 \cdot 9+3 \cdot 19+4 \cdot 12+5 \cdot 10}{60}=3}\)
D=3
Me= parzysta, czyli \(\displaystyle{ \overline{x}=\frac{n}{2}+\frac{n}{2}+1=3}\)
Mam nadzieje że zrobiłem dobrze, jeżeli nie to proszę mnie poprawić, aktualnie się tego uczę.
Ostatnio zmieniony 12 wrz 2013, o 23:15 przez Jan Kraszewski, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Symbol mnożenia to \cdot.
Powód: Symbol mnożenia to \cdot.
- mmoonniiaa
- Użytkownik
- Posty: 5482
- Rejestracja: 21 lis 2007, o 19:53
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: Gdańsk
- Podziękował: 21 razy
- Pomógł: 1470 razy
oblicz bezwzględny i względy poziom zróżnicowania cechy
porzeczki, rewelacja, pini dostała gotowca. Popraw jeszcze tylko zapis w medianie...
-
- Użytkownik
- Posty: 347
- Rejestracja: 8 paź 2011, o 00:29
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: Polska
- Podziękował: 223 razy
- Pomógł: 1 raz
oblicz bezwzględny i względy poziom zróżnicowania cechy
Dziękuję Wam za zainteresowanie porzeczki dlaczego wariancję podstawiasz do wzoru na średnią arytmetyczną?
-- 12 wrz 2013, o 22:46 --
Nadal nie rozumiem tego zadania, dlaczego mamy taki wzór.-- 12 wrz 2013, o 23:29 --Ok, rozumiem już to zadanie.
-- 12 wrz 2013, o 22:46 --
Nadal nie rozumiem tego zadania, dlaczego mamy taki wzór.-- 12 wrz 2013, o 23:29 --Ok, rozumiem już to zadanie.