Zróżnicowanie pod względem cechy
-
- Użytkownik
- Posty: 347
- Rejestracja: 8 paź 2011, o 00:29
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: Polska
- Podziękował: 223 razy
- Pomógł: 1 raz
Zróżnicowanie pod względem cechy
Dla trzydziestu losowo wybranych koszykarzy amerykańskiej ligi NBA w sezonie 2010/2011 zebrano informacje dotyczące: liczby punktów zdobytych w meczach w tym sezonie, liczby zbiórek w meczach oraz liczby rozegranych meczów. Obliczono niektóre miary statystyczne:
Miary | liczba punktów | Liczba zbiórek | Liczba meczów
----------------------------------------------------------
Śred ar | 1190,8 | 599,2 | 74,0
----------------------------------------------------------
Mediana | 1117 | 586 | 76,5
----------------------------------------------------------
Wariancja | 226293,7 | 37953,3 | 78,3
----------------------------------------------------------
Współ asymetrii| 0,184 | 0,156 | -1,93
Pod względem której z cech zawodnicy objęci badaniem są najbardziej zróżnicowani? Czy można na tej podstawie wnioskować, że zróżnicowanie liczby zdobytych punktów wynika w znacznej mierze z różnej liczby rozegranych meczów? Scharakteryzować asymetrię każdego z rozkładów.
Odp.: \(\displaystyle{ V _{1}=39,95}\)% ; \(\displaystyle{ V _{2}=32,51}\)% ; \(\displaystyle{ V _{3}=11,96}\)%
Czym są \(\displaystyle{ V _{1}}\), \(\displaystyle{ V _{2}}\)? Jaki jest na nie wzór? W ogóle nie rozumiem tego zadania. Bardzo proszę o rozwiązanie "krok po kroku" i dokładne wytłumaczenie.
Pozdrawiam
Ps. Nie potrafię zrobić tabeli. Bardzo proszę moderatorów o jej poprawienie.
Miary | liczba punktów | Liczba zbiórek | Liczba meczów
----------------------------------------------------------
Śred ar | 1190,8 | 599,2 | 74,0
----------------------------------------------------------
Mediana | 1117 | 586 | 76,5
----------------------------------------------------------
Wariancja | 226293,7 | 37953,3 | 78,3
----------------------------------------------------------
Współ asymetrii| 0,184 | 0,156 | -1,93
Pod względem której z cech zawodnicy objęci badaniem są najbardziej zróżnicowani? Czy można na tej podstawie wnioskować, że zróżnicowanie liczby zdobytych punktów wynika w znacznej mierze z różnej liczby rozegranych meczów? Scharakteryzować asymetrię każdego z rozkładów.
Odp.: \(\displaystyle{ V _{1}=39,95}\)% ; \(\displaystyle{ V _{2}=32,51}\)% ; \(\displaystyle{ V _{3}=11,96}\)%
Czym są \(\displaystyle{ V _{1}}\), \(\displaystyle{ V _{2}}\)? Jaki jest na nie wzór? W ogóle nie rozumiem tego zadania. Bardzo proszę o rozwiązanie "krok po kroku" i dokładne wytłumaczenie.
Pozdrawiam
Ps. Nie potrafię zrobić tabeli. Bardzo proszę moderatorów o jej poprawienie.
Ostatnio zmieniony 12 wrz 2013, o 18:03 przez pini, łącznie zmieniany 1 raz.
Zróżnicowanie pod względem cechy
jakie znasz miary zróżnicowania?Pod względem której z cech zawodnicy objęci badaniem są najbardziej zróżnicowani
-
- Użytkownik
- Posty: 347
- Rejestracja: 8 paź 2011, o 00:29
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: Polska
- Podziękował: 223 razy
- Pomógł: 1 raz
Zróżnicowanie pod względem cechy
I jest on od razu podawany w % ?
-- 12 wrz 2013, o 18:07 --
Czy wobec tego mogę wnioskować, że są najbardziej zróżnicowani pod względem liczby punktów, ponieważ \(\displaystyle{ V _{1}=39,95}\)%, czyli największy procent?
Jak rozwiązać dalszą część zad.?
-- 12 wrz 2013, o 18:07 --
Czy wobec tego mogę wnioskować, że są najbardziej zróżnicowani pod względem liczby punktów, ponieważ \(\displaystyle{ V _{1}=39,95}\)%, czyli największy procent?
Jak rozwiązać dalszą część zad.?
Zróżnicowanie pod względem cechy
w necie i w linku masz napisane co to jest i jaka jest interpretacjaI jest on od razu podawany w % ?
-
- Użytkownik
- Posty: 347
- Rejestracja: 8 paź 2011, o 00:29
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: Polska
- Podziękował: 223 razy
- Pomógł: 1 raz
Zróżnicowanie pod względem cechy
Zatem najwyższy jest dla liczby punktów, tak?
Jeszcze nie wiem jak obliczyć drugą część zad.
Jeszcze nie wiem jak obliczyć drugą część zad.
pini pisze: Czy można na tej podstawie wnioskować, że zróżnicowanie liczby zdobytych punktów wynika w znacznej mierze z różnej liczby rozegranych meczów? Scharakteryzować asymetrię każdego z rozkładów.