Wsparcie w rozwiązywaniu

Procesy stochastyczne. Sposoby racjonalizowania wielkich ilości informacji. Matematyka w naukach społecznych.
berxer
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 24 cze 2013, o 18:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bełchatów
Podziękował: 1 raz

Wsparcie w rozwiązywaniu

Post autor: berxer »

Cześć,

Grzecznościowo w imieniu koleżanki zgłaszam się do Was z prośbą o pomoc w rozwiązaniu zadań.
Jeżeli to możliwe to proszę o informacje od czego zacząć i gdzie szukać. Gotowiec byłby dobry, ale niczego się z niego nie nauczy A chciałbym też jej to jakoś wytłumaczyć w miarę sensownie.
Nie wiem jaką to ma wartość ale z góry dziękuje

1. Zmienna losowa X oznacza czas dojazdu autobusu do zajezdni [minuty] Zmienna ma rozkład normalny X~N(25,8). Obliczyć prawdopodobieństwo, że: (a)autobus dojeżdża do zajezdni w czasie krótszym niż 35 min. (b) autobus dojeżdża do zajezdni w czasie od 23 do 45 min.

2. Wylosowano 12 motorniczych i zbadano ich czas reakcji na sygnał do jazdy. Otrzymano dane w kolejności pobierania próby: 2,3,3,1,4,5,5,2,2,2,6,4 [sekundy] Na poziomie istotności 0,05 zweryfikować hipotezę, że próba jest losowa

3. Wylosowano 40 kierowców autobusów komunikacji miejskiej i zbadano ich czas przejazdu między przystankami
Czas przejazdu 2-4 4-6 6-8 8-10
Kierowcy 5 15 10 10
Na poziomie ufności 0,9 oszacować średni czas przejazdu między przystankami
szw1710

Wsparcie w rozwiązywaniu

Post autor: szw1710 »

To niech się koleżanka zarejestruje na Forum, bo zabawa w głuchy telefon pozbawiona jest wszelkiego sensu. Tak moja żona - nie matematyczka - próbowała douczać swoją siostrę z macierzy. Słuchała co ja mówię, a co z tego wyszło...

ad 1. Można zobaczyć mój wykład: 291136.htm
berxer
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 24 cze 2013, o 18:02
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bełchatów
Podziękował: 1 raz

Wsparcie w rozwiązywaniu

Post autor: berxer »

szw1710 pisze:To niech się koleżanka zarejestruje na Forum, bo zabawa w głuchy telefon pozbawiona jest wszelkiego sensu. Tak moja żona - nie matematyczka - próbowała douczać swoją siostrę z macierzy. Słuchała co ja mówię, a co z tego wyszło...

ad 1. Można zobaczyć mój wykład: 291136.htm
Dzięki Nie ma chwilowo dostępu do sieci w miejscu zamieszkania, a ze mnie to taki statyk jak z koziej ... Myślę, że to pierwsze zadanie bez trudu jej przedstawię bo nie wygląda na wymagające (chyba, że diabeł tkwi w szczegółach)
szw1710

Wsparcie w rozwiązywaniu

Post autor: szw1710 »

ad 3.

Podaję rozwiązanie z użyciem pakietu R

Kod: Zaznacz cały

> czas=rep(c(3,5,7,9),c(5,15,10,10))
+ x=mean(czas)
+ s=sd(czas)
+ n=length(czas)
+ poziom_ufnosci=0.9
+ alfa=1-poziom_ufnosci
+ kwantyl=qnorm(1-alfa/2)
+ poczatek=x-kwantyl*s/sqrt(n-1)
+ koniec=x+kwantyl*s/sqrt(n-1)
+ # Przedział ufności
+ c(poczatek,koniec)
[1] 5.720699 6.779301
ODPOWIEDZ