Witam serdecznie,
Zacząłem robić studia podyplomowe z ekonomii. W poprzednich latach studiowałem pedagogikę. Pierwszy rok mam statystykę no i niestety poległem na pierwszym ważnym zadaniu. Muszę je rozwiązać na piątek i bardzo proszę Was o pomoc. A oto zadanie:
Ukryta treść:
Psycholog społeczny badający dzieci z I klasy gimnazjum używał m.in. indeksu poziomu agresji. Indeks był oparty na skali od 0 (najmniej agresywny) do 59 (najbardziej agresywny).
Oto wyniki tego badania :
29, 44, 7, 10, 17,
49, 45, 6, 30, 41,
10,13, 44, 29, 51,
22, 28, 32, 17, 25,
37, 47, 57, 26, 33,
Uporządkuj dane i dokonaj analizy tzn.
a) Co tu jest elementem populacji, a co badaną cechą?
b) Przedstaw powyższe dane w postaci rozkładu z klasami o jednakowej szerokości;
c) Zbuduj rozkład liczebności skumulowanych;
d) Zapisz w tabeli środki przedziałów klasowych;
e) Narysuj histogram tego rozkładu;
f) Wyznacz medianę i średnią arytmetyczną;
g) Wyznacz rozstęp;
h) Oblicz odchylenie standardowe.
Z góry dziękuję za wyrozumiałość i pomoc!
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 30 kwie 2012, o 22:31 przez paker58, łącznie zmieniany 1 raz.
A co z resztą? Gdybym wiedział jak to zrobić to nie prosiłbym tu o pomoc. Nie jestem z tego dobry a szef wymaga ode mnie papierek po tych studiach. Na szczęście już mi nie dużo zostało ale od tego semestru wprowadzili nam semestr ekonomii. To jest tylko przypomnienie ale humanista po pedagogice nie zawsze umie rozwiązać takie zadania.
Cecha statystyczna – właściwość populacji, która jest przedmiotem badania statystycznego. Zgodnie z definicją[1] cecha statystyczna jest to funkcja przypisująca elementom populacji elementy zbioru wartości cechy statystycznej.