gra polegająca na rzuceniu monetami
gra polegająca na rzuceniu monetami
Oj nie mam już siły
\(\displaystyle{ EX=\frac{200}{16}+\frac{60}{4}+\frac{11}{16}p=\frac{440+11p}{16}}\)
Więc
\(\displaystyle{ EX=0\iff 440+11p=0\iff p=-40}\)
Dobrej nocy.
\(\displaystyle{ EX=\frac{200}{16}+\frac{60}{4}+\frac{11}{16}p=\frac{440+11p}{16}}\)
Więc
\(\displaystyle{ EX=0\iff 440+11p=0\iff p=-40}\)
Dobrej nocy.
-
- Użytkownik
- Posty: 114
- Rejestracja: 18 gru 2009, o 14:46
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 28 razy
gra polegająca na rzuceniu monetami
\(\displaystyle{ D ^{2} (X)=m _{2} -m _{1} ^{2} =4500}\)
\(\displaystyle{ Var (X)\approx 67,082}\)
\(\displaystyle{ V _{zk} \approx 6708}\)%
-- 31 mar 2012, o 12:12 --
a punkt C. to jak ?-- 31 mar 2012, o 12:34 --jak wyznaczyć obszar typowy ?
\(\displaystyle{ Var (X)\approx 67,082}\)
\(\displaystyle{ V _{zk} \approx 6708}\)%
-- 31 mar 2012, o 12:12 --
a punkt C. to jak ?-- 31 mar 2012, o 12:34 --jak wyznaczyć obszar typowy ?
gra polegająca na rzuceniu monetami
Przedział wartości typowych ma końce \(\displaystyle{ EX\pm \text{Var(X)}}\) lub, za innymi podręcznikami, \(\displaystyle{ EX\pm 3\text{Var(X)}}\) (reguła trzech sigm).
-
- Użytkownik
- Posty: 114
- Rejestracja: 18 gru 2009, o 14:46
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 28 razy
gra polegająca na rzuceniu monetami
Nie. Pomyliłaś wariancję z odchyleniem standardowym. Ja się dostosowałem do Twoich oznaczeń i to co oznaczasz \(\displaystyle{ Var(X)}\), jest odchyleniem standardowym. \(\displaystyle{ \sqrt{4500}=67.08}\) Nieprawdaż?
Klasycznego współczynnika zmienności, czyli ilorazu odchylenia standardowego do wartości oczekiwanej, nie da się tu policzyć, gdyż mianownik jest zerem.
Klasycznego współczynnika zmienności, czyli ilorazu odchylenia standardowego do wartości oczekiwanej, nie da się tu policzyć, gdyż mianownik jest zerem.
-
- Użytkownik
- Posty: 114
- Rejestracja: 18 gru 2009, o 14:46
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 28 razy
gra polegająca na rzuceniu monetami
\(\displaystyle{ D ^{2} (X)=4500 - wariancja}\)
\(\displaystyle{ \sigma \approx 67,082 - odchylenie standardowe}\)
obszar typowy \(\displaystyle{ {x\in <-67,082; 67,082>}}\)
\(\displaystyle{ \sigma \approx 67,082 - odchylenie standardowe}\)
obszar typowy \(\displaystyle{ {x\in <-67,082; 67,082>}}\)
-
- Użytkownik
- Posty: 19
- Rejestracja: 19 paź 2010, o 17:36
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 1 raz
gra polegająca na rzuceniu monetami
Byłabym wdzięczna, gdyby ktoś wytłumaczył mi jak zrobić podpunkt c.
C. Ile wynosi prawdopodobieństwo, że trzecią z kolei wygraną (obojętnie jaką) otrzymamy w piątym rzucie?
-
- Użytkownik
- Posty: 96
- Rejestracja: 27 mar 2010, o 21:26
- Płeć: Kobieta
- Podziękował: 20 razy
- Pomógł: 2 razy
gra polegająca na rzuceniu monetami
Podbijam,
czy ktoś mógłby wytłumaczyć jak zrobić podpunkt c?
\(\displaystyle{ P= {5-1 \choose 3-1}0.5^{3} 0.5^{5-3}= \frac{3}{16}=0.1875}\)
czy ktoś mógłby wytłumaczyć jak zrobić podpunkt c?
Czy to jest dobrze? :Zorganizowano grę polegającą na rzuceniu czterema symetrycznymi monetami. Jeżeli wyrzucimy dokładnie cztery orły wygrywamy 200 zł, wyrzucimy dokładnie trzy orły wygrywamy 60 zł, w pozostałych przypadkach przegrywamy stawkę.
C. Ile wynosi prawdopodobieństwo, że trzecią z kolei wygraną (obojętnie jaką) otrzymamy w piątym rzucie ?
\(\displaystyle{ P= {5-1 \choose 3-1}0.5^{3} 0.5^{5-3}= \frac{3}{16}=0.1875}\)