gra polegająca na rzuceniu monetami

Procesy stochastyczne. Sposoby racjonalizowania wielkich ilości informacji. Matematyka w naukach społecznych.
szw1710

gra polegająca na rzuceniu monetami

Post autor: szw1710 »

Oj nie mam już siły

\(\displaystyle{ EX=\frac{200}{16}+\frac{60}{4}+\frac{11}{16}p=\frac{440+11p}{16}}\)

Więc

\(\displaystyle{ EX=0\iff 440+11p=0\iff p=-40}\)

Dobrej nocy.
Weronikaa90
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 114
Rejestracja: 18 gru 2009, o 14:46
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 28 razy

gra polegająca na rzuceniu monetami

Post autor: Weronikaa90 »

\(\displaystyle{ D ^{2} (X)=m _{2} -m _{1} ^{2} =4500}\)
\(\displaystyle{ Var (X)\approx 67,082}\)
\(\displaystyle{ V _{zk} \approx 6708}\)%

-- 31 mar 2012, o 12:12 --

a punkt C. to jak ?-- 31 mar 2012, o 12:34 --jak wyznaczyć obszar typowy ?
szw1710

gra polegająca na rzuceniu monetami

Post autor: szw1710 »

Przedział wartości typowych ma końce \(\displaystyle{ EX\pm \text{Var(X)}}\) lub, za innymi podręcznikami, \(\displaystyle{ EX\pm 3\text{Var(X)}}\) (reguła trzech sigm).
Weronikaa90
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 114
Rejestracja: 18 gru 2009, o 14:46
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 28 razy

gra polegająca na rzuceniu monetami

Post autor: Weronikaa90 »

obszar typowy \(\displaystyle{ _{x\in <-4500; 4500>}}\)
szw1710

gra polegająca na rzuceniu monetami

Post autor: szw1710 »

Nie. Pomyliłaś wariancję z odchyleniem standardowym. Ja się dostosowałem do Twoich oznaczeń i to co oznaczasz \(\displaystyle{ Var(X)}\), jest odchyleniem standardowym. \(\displaystyle{ \sqrt{4500}=67.08}\) Nieprawdaż?

Klasycznego współczynnika zmienności, czyli ilorazu odchylenia standardowego do wartości oczekiwanej, nie da się tu policzyć, gdyż mianownik jest zerem.
Weronikaa90
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 114
Rejestracja: 18 gru 2009, o 14:46
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 28 razy

gra polegająca na rzuceniu monetami

Post autor: Weronikaa90 »

\(\displaystyle{ D ^{2} (X)=4500 - wariancja}\)
\(\displaystyle{ \sigma \approx 67,082 - odchylenie standardowe}\)
obszar typowy \(\displaystyle{ {x\in <-67,082; 67,082>}}\)
szw1710

gra polegająca na rzuceniu monetami

Post autor: szw1710 »

Teraz tak
Laico
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 19 paź 2010, o 17:36
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1 raz

gra polegająca na rzuceniu monetami

Post autor: Laico »

Byłabym wdzięczna, gdyby ktoś wytłumaczył mi jak zrobić podpunkt c.
C. Ile wynosi prawdopodobieństwo, że trzecią z kolei wygraną (obojętnie jaką) otrzymamy w piątym rzucie?
tematyka
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 96
Rejestracja: 27 mar 2010, o 21:26
Płeć: Kobieta
Podziękował: 20 razy
Pomógł: 2 razy

gra polegająca na rzuceniu monetami

Post autor: tematyka »

Podbijam,
czy ktoś mógłby wytłumaczyć jak zrobić podpunkt c?
Zorganizowano grę polegającą na rzuceniu czterema symetrycznymi monetami. Jeżeli wyrzucimy dokładnie cztery orły wygrywamy 200 zł, wyrzucimy dokładnie trzy orły wygrywamy 60 zł, w pozostałych przypadkach przegrywamy stawkę.
C. Ile wynosi prawdopodobieństwo, że trzecią z kolei wygraną (obojętnie jaką) otrzymamy w piątym rzucie ?
Czy to jest dobrze? :

\(\displaystyle{ P= {5-1 \choose 3-1}0.5^{3} 0.5^{5-3}= \frac{3}{16}=0.1875}\)
ODPOWIEDZ