1) Grupa 40 studentów uniwersytetu uzyskała na egzaminie z j. ang. następujące ilości punktów:
2,11,6,4,18,1,9,2,2,15,8,16,12,11,17,3,3,5,3,7,11,9,5,16,16,4,9,5,7,4,10,4,4,15,15,5,5,11,18,5,10,9,8,7,
7,2,6,13,1. Sporządź rozkład liczebności skumulowanych.
2) Mierzyliśmy następującą cechę: punkty uzyskane na egzaminie z języka angielskiego (od 40 osób) –42,88,37,75,89,93,73,62,96,80,52,76,66,54,73,69,83,62,53,79,69,56,81,75,52,65,49,80,76,59,88,80,44,70,72,87,91,82,89,79
Pogrupuj dane w szereg przedziałowy, posługując się najlepszym wg. Ciebie przedziałem
klasowym. Oblicz i zinterpretuj: średnią, medianę i dominantę.
3) Zaproponuj cechę skokową ilościową. Wymyśl, jaki mógłby być jej rozkład przy założeniu, że
dokonałbyś jej pomiaru u 70 osób. Pogrupuj wymyślone wyniki w szereg punktowy, policz i
zinterpretuj: średnią, modalną i medianę.
Bardzo proszę o pomoc....
rozkład liczebności skumulowaych, mediana,dominanta, średnia
rozkład liczebności skumulowaych, mediana,dominanta, średnia
ad 3. Liczba dzieci w rodzinie, liczba wypijanych piw dziennie, liczba kolizji w dniu na przestrzeni miesiąca itd, itp.
ad 2. W pakiecie R uruchom skrypt
ad 1. Uruchom podobny skrypt i wyznacz liczebności skumulowane.
ad 2. W pakiecie R uruchom skrypt
Kod: Zaznacz cały
dane=c(42,88,37,75,89,93,73,62,96,80,
52,76,66,54,73,69,83,62,53,79,
69,56,81,75,52,65,49,80,76,59,
88,80,44,70,72,87,91,82,89,79)
hist(dane)
rozkład liczebności skumulowaych, mediana,dominanta, średnia
Ten skrypt tworzy z danych histogram z sensownymi klasami. Widać, że są naprawdę sensowne. Można z histogramu odczytać granice przedziałów klasowych i ich liczebności. Teraz trzeba policzyć żądane parametry. Te rzeczy omówiono w kompendium probabilistyki na tym Forum.