statystyka zadania

Procesy stochastyczne. Sposoby racjonalizowania wielkich ilości informacji. Matematyka w naukach społecznych.
golonka
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 15 mar 2011, o 11:22
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: Tajlandia

statystyka zadania

Post autor: golonka »

witam:)

wiem ze jest pózno, ale może ktos jest i zechce mi pomóc. Jutro mam koło ze statystyki, a przed chwila dostaliśmy zadania które moga sie pojawić. Więc jak ktoś ma ochotę zrobic to z góry dziękuję.

Zadanie 1) W czerwcu 2011 roku zbadano losowo wybranych producentów kosmetyków pod względem wydatków na reklamę oraz przychodów ze sprzedaży. Otrzymano:


a) Oblicz i zinterpretuj wartość mediany wydatków na reklamę.
b) Jakie przychody ze sprzedaży wystąpiły najczęściej (dominowały)?
c) Zbadaj asymetrię przychodów.
d) Oceń zróżnicowanie wydatków (zinterpretuj wszystkie obliczane miary).
e) Jakie są przeciętne wydatki na reklamę producentów o przychodach od 3 do 4 mln zł?
f) Jakie przychody osiągają średnio firmy wydające na reklamę 50 – 100 tys. zł miesięcznie?
g) Oceń zależność między przychodami ze sprzedaży a wydatkami na reklamę.
h) Oblicz i zinterpretuj parametry liniowej funkcji regresji przychodów ze sprzedaży względem wydatków na reklamę.
i) Zbadaj dopasowanie oszacowanego modelu teoretycznego do danych rzeczywistych.
j) Jakich przychodów można się spodziewać, jeżeli wydatki na reklamę wyniosą 180 tys. zł?


Zadanie 2) Przeciętne miesięczne wydatki na żywność oraz napoje bezalkoholowe w Polsce w latach 2003-2007 wynosiły:


a) Jak zmieniły się wydatki w 2007 roku w stosunku do roku 2005? (zmiana bezwzględna oraz względna)
b) Jakie było średnioroczne tempo zmian wydatków w latach 2003-2007?
c) Oszacuj i zinterpretuj parametry liniowej funkcji trendu.
d) Zbadaj dopasowanie oszacowanej funkcji do danych rzeczywistych.
e) Oblicz wartość prognozy wydatków na 2009 rok


Tabelki do zadania:

Kod: Zaznacz cały

http://wstaw.org/w/RCO/


jeszcze raz dziękuję:)

ps. nie chodzi o to że całkowicie nie umiem, ale wole być pewna:)
ODPOWIEDZ