Miary zmienności...

Procesy stochastyczne. Sposoby racjonalizowania wielkich ilości informacji. Matematyka w naukach społecznych.
kryst89kg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 9 mar 2011, o 10:55
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1 raz

Miary zmienności...

Post autor: kryst89kg »

Witam
Jestem tu nowy ale mam wielka prośbę do forumowiczów. Otóż mam dziś poprawke z egzaminu i wiem jakie zadania otrzymam. Dla mnie niestety jest to czarna magia a to jest ostatni egzamin do zamknięcia tematu zajęć z probabilistyki. Bardzo bym był wdzięczny za pomoc w rozwiązaniu tych 2 zadań które są na minimum zaliczenia.

Poratujcie Panowie i Panie

===================================================

Zadanie 1.

Wykorzystując dane z tablicy 7 wyznacz miary pozycyjnej. Dokonaj porównania zbiorowości dziewcząt i chłopców pod względem ilości zdobytych punktów z testu na inteligencję.

Tablica 7. Uczniowie klas siódmych jednej z podwarszawskich szkół według wyników testu na inteligencję.

Wyniki testu w punktach Liczba uczniów

<xi; xi+1) Dziewczęta Chłopcy
1 2 3
poniżej 40 1 1
40 - 60 4 4
60 - 80 17 11
80 - 100 25 19
100 - 120 8 13
powyżej 120 1 8

Razem 56 56


===================================================

Zadanie 2.

Średni czas świecenia żarówki wynosi 1 rok, z odchyleniem standardowym 3 miesiące i jest opisany rozkładem normalnym. Jakie jest prawdopodobieństwo, że wybrana losowo żarówka będzie świecić od 10 do 15 miesięcy..


Bardzo bym był wdzieczny za pomoc jaką kolwiek a jeśli osoba która pomoże i bedzie z warszawy to i piwko

Bym był również wdzięczny za nie usuwanie tematu.
Ostatnio zmieniony 9 mar 2011, o 12:17 przez kryst89kg, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Psiaczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1502
Rejestracja: 22 lis 2010, o 09:53
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polska, Warmia, Olsztyn :)
Podziękował: 1 raz
Pomógł: 475 razy

Miary zmienności...

Post autor: Psiaczek »

kryst89kg pisze:Witam
Jestem tu nowy ale mam wielka prośbę do forumowiczów. Otóż mam dziś poprawke z egzaminu i wiem jakie zadania otrzymam. Dla mnie niestety jest to czarna magia a to jest ostatni egzamin do zamknięcia tematu zajęć z probabilistyki. Bardzo bym był wdzięczny za pomoc w rozwiązaniu tych 2 zadań które są na minimum zaliczenia.

Poratujcie Panowie i Panie

===================================================

Zadanie 1.

Wykorzystując dane z tablicy 7 wyznacz miary zmienności. Dokonaj porównania zbiorowości dziewcząt i chłopców pod względem ilości zdobytych punktów z testu na inteligencję.

Tablica 7. Uczniowie klas siódmych jednej z podwarszawskich szkół według wyników testu na inteligencję.

Wyniki testu w punktach Liczba uczniów

<xi; xi+1) Dziewczęta Chłopcy
1 2 3
poniżej 40 1 1
40 - 60 4 4
60 - 80 17 11
80 - 100 25 19
100 - 120 8 13
powyżej 120 1 8

Razem 56 56


===================================================

Zadanie 2.

Średni czas świecenia żarówki wynosi 1 rok, z odchyleniem standardowym 3 miesiące i jest opisany rozkładem normalnym. Jakie jest prawdopodobieństwo, że wybrana losowo żarówka będzie świecić od 10 do 15 miesięcy..


Bardzo bym był wdzieczny za pomoc jaką kolwiek a jeśli osoba która pomoże i bedzie z warszawy to i piwko

Bym był również wdzięczny za nie usuwanie tematu.
Odnosnie zadania drugiego cos powiem,mozesz to zrobic tak. Oznaczasz m=12 (sredni czas swiecenia w miesiacach), d=3 (odchylenie standardowe w miesiacach. STANDARYZUJESZ 10 miesiecy i 15 miesiecy, czyli jedziesz ze wzoru z=(x-m)/d . Otrzymasz takie rzeczy
(10-12)/3= -2/3=-0.666(6)
(15-12)/3= 1

Teraz bierzesz tablice rozkladu normalnego i bedziesz musial niestety umiec z nich skorzystac, powiedzialbym ci jak, ale sa rozne sposoby tablicowania tej calki: jedne tablice jada od minus nieskonczonosci a drugie od zera.
kryst89kg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 9 mar 2011, o 10:55
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1 raz

Miary zmienności...

Post autor: kryst89kg »

Psiaczek pisze:
Odnosnie zadania drugiego cos powiem,mozesz to zrobic tak. Oznaczasz m=12 (sredni czas swiecenia w miesiacach), d=3 (odchylenie standardowe w miesiacach. STANDARYZUJESZ 10 miesiecy i 15 miesiecy, czyli jedziesz ze wzoru z=(x-m)/d . Otrzymasz takie rzeczy
(10-12)/3= -2/3=-0.666(6)
(15-12)/3= 1

Teraz bierzesz tablice rozkladu normalnego i bedziesz musial niestety umiec z nich skorzystac, powiedzialbym ci jak, ale sa rozne sposoby tablicowania tej calki: jedne tablice jada od minus nieskonczonosci a drugie od zera.
JA zapewne mam tablicowanie według tej tablicy

... alnego.pdf

niestety nie wiem jak to wykorzystać .. może mógł byś opisać jak to dalej rozwiazać według tej tabeli ??
Awatar użytkownika
Psiaczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1502
Rejestracja: 22 lis 2010, o 09:53
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polska, Warmia, Olsztyn :)
Podziękował: 1 raz
Pomógł: 475 razy

Miary zmienności...

Post autor: Psiaczek »

kryst89kg pisze:
Psiaczek pisze:
Odnosnie zadania drugiego cos powiem,mozesz to zrobic tak. Oznaczasz m=12 (sredni czas swiecenia w miesiacach), d=3 (odchylenie standardowe w miesiacach. STANDARYZUJESZ 10 miesiecy i 15 miesiecy, czyli jedziesz ze wzoru z=(x-m)/d . Otrzymasz takie rzeczy
(10-12)/3= -2/3=-0.666(6)
(15-12)/3= 1

Teraz bierzesz tablice rozkladu normalnego i bedziesz musial niestety umiec z nich skorzystac, powiedzialbym ci jak, ale sa rozne sposoby tablicowania tej calki: jedne tablice jada od minus nieskonczonosci a drugie od zera.
JA zapewne mam tablicowanie według tej tablicy

... alnego.pdf

niestety nie wiem jak to wykorzystać .. może mógł byś opisać jak to dalej rozwiazać według tej tabeli ??
Te tablice do których link podałeś jadą od minus nieskończoności.
Wedlug oznaczeń z tego pdfu musisz teraz obliczyć roznicę:

F(1)-F(-0.67) -zaokraglilem do dwoch miejsc po przecinku -2/3

F(1) znajdujemy bezposrednio w tych tablicach, wynosi ta wartosc 0.84134 (skrzyzowanie wiersza 1.00 i kolumny 0.00)

wartosci F(-0.67) w tych tablicach z pdfu nie ma, ale jest wartosc F(0.67)=0.74587 (skrzyzowanie wiersza 0.60 i kolumny 0.07)

Powolaj sie teraz na wlasnosc funkcji F : F(-x)=1-F(x), stad F(-0.67)=0.25413

wynik ostateczny 0.84134-0.25413=0.58721 -to jest szukane pstwo.
kryst89kg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 9 mar 2011, o 10:55
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1 raz

Miary zmienności...

Post autor: kryst89kg »

Wieki dzięki "Psiaczek" za pomoc z tym zadaniem ratujesz mnie Oczywiście "POMOGL" juz dodane. Może jakoś moge ci sie odwdzieczyć ??

Jesli możesz jeszcze to powiedz czy dobrze rozwiązałem to zadanie??

Omówić wariacje k-elementowe zbioru n-elementowego.
Na okręgu jest 6 różnych punktów. Ile trójkątów można stworzyć z tych punktów?

Trójkątów (tyle, ile sposobów spośród 6 punktów można wybrać 3) - (4*5*6)/3! = 120/6 = 20

nie wiem czy to jest dobrze zrobione??
Awatar użytkownika
Psiaczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1502
Rejestracja: 22 lis 2010, o 09:53
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polska, Warmia, Olsztyn :)
Podziękował: 1 raz
Pomógł: 475 razy

Miary zmienności...

Post autor: Psiaczek »

kryst89kg pisze:Wieki dzięki "Psiaczek" za pomoc z tym zadaniem ratujesz mnie Oczywiście "POMOGL" juz dodane. Może jakoś moge ci sie odwdzieczyć ??

Jesli możesz jeszcze to powiedz czy dobrze rozwiązałem to zadanie??

Omówić wariacje k-elementowe zbioru n-elementowego.
Na okręgu jest 6 różnych punktów. Ile trójkątów można stworzyć z tych punktów?

Trójkątów (tyle, ile sposobów spośród 6 punktów można wybrać 3) - (4*5*6)/3! = 120/6 = 20

nie wiem czy to jest dobrze zrobione??
z tymi trojkatami wyglada ze jest dobrze, tylko nie wiem dlaczego zdanie wyzej jest napisane o wariacjach , skoro ty liczysz kombinacje i dobrze robisz bo zmiana kolejnosci wyboru trzech punktow nie zmienia trojkata.
kryst89kg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 9 mar 2011, o 10:55
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1 raz

Miary zmienności...

Post autor: kryst89kg »

Psiaczek pisze:
z tymi trojkatami wyglada ze jest dobrze, tylko nie wiem dlaczego zdanie wyzej jest napisane o wariacjach , skoro ty liczysz kombinacje i dobrze robisz bo zmiana kolejnosci wyboru trzech punktow nie zmienia trojkata.
Wyglada na to że ja sie pomyliłem ... to był inny punkt w którym chodziło o teorie ... sorki za zamieszanie i dzieki za potwierdzenie tej mojej cudownej myśli technicznej

jestem tobie bardzo wdzieczny. ratujesz mnie z opresji... a już myslałem że nic nie bedzie z mojego zaliczenia
ODPOWIEDZ