rozkład normalny i log-normalny - 3 zadania

Procesy stochastyczne. Sposoby racjonalizowania wielkich ilości informacji. Matematyka w naukach społecznych.
gorczak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 12 mar 2009, o 19:22
Płeć: Mężczyzna

rozkład normalny i log-normalny - 3 zadania

Post autor: gorczak »

Witam wszystkich.
Mam takie trzy zadania i dwa pierwsze rozwiązałem, ale nie jestem pewny wyników, zaś trzecie za bardzo nie wiem jak ugryźć. Z góry przepraszam, jeśli rozwiązanie będzie bezsensowne, ale jestem początkujący, jeśli pochodzi o probablistykę.

Zad1.
Długość [w mm] pewnej części produkowanej na automacie jest zmienną losową o rozkładzie \(\displaystyle{ N(20,1/5)}\) . Obliczyć prawdopodobieństwo, że długość tej części zawarta będzie między \(\displaystyle{ 19,9 mm}\) i \(\displaystyle{ 20,3 mm}\).
\(\displaystyle{ P(a \le X \le b)=P(\frac{a-\mu}{\sigma} \le \frac{X-\mu}{\sigma} \le \frac{b-\mu}{\sigma})=}\)
\(\displaystyle{ =P(\frac{a-\mu}{\sigma} \le U \le \frac{b-\mu}{\sigma})=\Phi(\frac{b-\mu}{\sigma})-\Phi(\frac{a-\mu}{\sigma})}\)

\(\displaystyle{ P(19,9 \le X \le 20,3)=P(\frac{19,9-20}{0,2} \le\frac{X-\mu}{\sigma} \le \frac{20,3-20}{0,2})=}\)
\(\displaystyle{ =(-0,5 \le U \le 1,5)=\Phi(1,5)-\Phi(-0,5)=\Phi(1,5)-(1-\Phi(0,5))=}\)
\(\displaystyle{ =0,93319-(1-0,6915)=0,6247=62,47\%}\)
Nie jestem pewien tego wyniku, bo jakieś małe to prawdopodobieństwo. Co to za automat, który tak mało produkuje części udanych. Jest gdzieś jakiś błąd?

Zad2.