przedziały klasowe

Procesy stochastyczne. Sposoby racjonalizowania wielkich ilości informacji. Matematyka w naukach społecznych.
damtrix
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 10 wrz 2006, o 17:31
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Otwock

przedziały klasowe

Post autor: damtrix »

OK, jest pewne zadanie nad którym męczę się juz dłuższy czas. Najgorsze jest to, że nie wiem gdzie leży błąd... ale domyślam się, że robię coś nie tak z przedziałami klasowymi. Ale do rzeczy:

ZADANIE 8.44 | MATEMATYKA KLASA III - ZNIÓR ZADAŃ DO LICEÓW I TECHNIKÓW | KRZYSZTOF KŁACZKOW MARCIN KURCZAB ELŻBIETA ŚWIDA | WYD. PAZDRO

Porównano wyniki testu z języka angielskiego w dwóch klasach w pewnej szkole. W teście można było uzyskać 100 punktów. Oto jego wyniki:

Liczba punktów || liczba uczniów z klasy A, która uzykała ten wynik || liczba uczniów z klasy B, która uzyskała ten wynik

Ostatnio zmieniony 6 lis 2006, o 19:46 przez damtrix, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
abrasax
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 844
Rejestracja: 20 maja 2005, o 13:19
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: Zabrze
Podziękował: 1 raz
Pomógł: 161 razy

przedziały klasowe

Post autor: abrasax »

Dzielisz na klasy [0,10), [10,20),....,[90,100]
Średnia klasy A:
\(\displaystyle{ \frac{1}{32}(1 5+0 15+3 25+...+1 95)}\)

Środek klasy [a,b) liczysz jako \(\displaystyle{ a+frac{b-a}{2}}\)
andrzejskurcz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 111
Rejestracja: 7 lut 2008, o 18:21
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Plock
Podziękował: 14 razy

przedziały klasowe

Post autor: andrzejskurcz »

a jak w tym zadaniu policzyc odchylenie standardowe i medianę??
ODPOWIEDZ