Kwantyl - dlaczego tak?

Procesy stochastyczne. Sposoby racjonalizowania wielkich ilości informacji. Matematyka w naukach społecznych.
Awatar użytkownika
solmech
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 811
Rejestracja: 10 gru 2008, o 17:12
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 76 razy
Pomógł: 20 razy

Kwantyl - dlaczego tak?

Post autor: solmech »

Witam,

czy moglby mi ktos wytlumaczyc dlaczego...

\(\displaystyle{ 1)}\)

\(\displaystyle{ x _{0,2} = x _{(5)}}\) dla \(\displaystyle{ n=21}\)


W ksiazce jest podany wynik ze to jest prawdziwe. Ja jednak nie rozumiem dlaczego. Blad w ksiazce?


\(\displaystyle{ x _{p} = \begin{cases} x _{np} \\ x _{([np]+1)} \end{cases}}\)

Dla

\(\displaystyle{ 1)}\)

\(\displaystyle{ p = 0,2}\)

\(\displaystyle{ n = 21}\)

\(\displaystyle{ np = 4,2}\)

\(\displaystyle{ \Rightarrow x _{0,2} = x _{([4,2]+1)} = x _{5,2}}\)

Pozdrawiam
Tomek
behemoth
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 128
Rejestracja: 13 lut 2010, o 00:20
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 12 razy
Pomógł: 17 razy

Kwantyl - dlaczego tak?

Post autor: behemoth »

Nawiasy kwadratowe to część całkowita, dlatego \(\displaystyle{ x _{([4,2]+1)}=x _{(4+1)}=x _{(5)}}\)

-- 19 lutego 2010, o 17:35 --

Część całkowita liczby rzeczywistej \(\displaystyle{ x}\) to największa taka liczba całkowita nie większa od \(\displaystyle{ x}\)-- 19 lutego 2010, o 17:40 --np \(\displaystyle{ [ 5,1]= 5, \ [5,9] = 5, \ [-0,5]=-1, \ [-17,8]=-18}\) itd
Awatar użytkownika
solmech
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 811
Rejestracja: 10 gru 2008, o 17:12
Płeć: Mężczyzna
Podziękował: 76 razy
Pomógł: 20 razy

Kwantyl - dlaczego tak?

Post autor: solmech »

Wielkie dzieki!
ODPOWIEDZ