Interpretacje zmiennych
Interpretacje zmiennych
Witam serdecznie,
Mam problem z interpretacjami podanych zmiennych:
Mediana, Modalna, Kwartyl 1 i trzeci, Współczynnik zmienności oraz typowy przedział zmienności
Z góry dziękuje za pomoc Pozdrawiam
Mam problem z interpretacjami podanych zmiennych:
Mediana, Modalna, Kwartyl 1 i trzeci, Współczynnik zmienności oraz typowy przedział zmienności
Z góry dziękuje za pomoc Pozdrawiam
- M_L
- Użytkownik
- Posty: 371
- Rejestracja: 23 maja 2009, o 15:34
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: Wrocław
- Pomógł: 23 razy
Interpretacje zmiennych
Kod: Zaznacz cały
http://www.ekonometria.4me.pl/statystyka2.htm
No chyba, że o coś konkretnie chcemy zapytać.
Interpretacje zmiennych
hmmm...no to tak:
Modalna jest to wartośćnajczęściej wystepująca w zbiorze czyli np. jezeli w klasie mamy takie oceny ze sprawdzianu 1,2,2,2,3,3,4 to modalnaoznacza tyle, ze najwięcej osób dostało ocenę 2
natomiast co do mediany w tym samym przykladzie wynosi ona 2 ale co t oznaczy to nie wiem??
\(\displaystyle{ Q_{1}=2}\) i co znaczy te 2 ?? ze o co chodzi
\(\displaystyle{ Q_{3}=3}\) i co znaczy te 3??
\(\displaystyle{ V_{s}= \frac{1}{4}}\) tez nie wiem co to znaczy
oraz typowy przedział zmienności wynosi:
\(\displaystyle{ 1,5< x_{typ}<2,5}\) i co to znaczy??
Jeżeli się przy okazji pomyliłem przy obliczeniach to jak mozecie to poprawcie mnie i bardzo prosze o wytlumaczenie mi tych interpretacji ??
Modalna jest to wartośćnajczęściej wystepująca w zbiorze czyli np. jezeli w klasie mamy takie oceny ze sprawdzianu 1,2,2,2,3,3,4 to modalnaoznacza tyle, ze najwięcej osób dostało ocenę 2
natomiast co do mediany w tym samym przykladzie wynosi ona 2 ale co t oznaczy to nie wiem??
\(\displaystyle{ Q_{1}=2}\) i co znaczy te 2 ?? ze o co chodzi
\(\displaystyle{ Q_{3}=3}\) i co znaczy te 3??
\(\displaystyle{ V_{s}= \frac{1}{4}}\) tez nie wiem co to znaczy
oraz typowy przedział zmienności wynosi:
\(\displaystyle{ 1,5< x_{typ}<2,5}\) i co to znaczy??
Jeżeli się przy okazji pomyliłem przy obliczeniach to jak mozecie to poprawcie mnie i bardzo prosze o wytlumaczenie mi tych interpretacji ??
- M_L
- Użytkownik
- Posty: 371
- Rejestracja: 23 maja 2009, o 15:34
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: Wrocław
- Pomógł: 23 razy
Interpretacje zmiennych
Żeby zinterpretować wyniki, tak naprawdę wystarczy wiedzieć, co oznaczają i jak definiowane są te konkretne miary;) Zerknij link wyżej +
A teraz konkretnie, co do Twojego zadania:
\(\displaystyle{ Me=2}\) oznacza tyle co, 50% uczniów otrzymało ocenę 2 lub mniej, pozostałe 50% otrzymało ocenę 2 lub więcej.
\(\displaystyle{ Q_1=2}\) 1/4 studentów otrzymała ocenę 2 i mniej, zaś 3/4 studentów otrzymała ocenę 2 i więcej; bo:
\(\displaystyle{ Q_2=Me}\) połowa uczniów otrzymała ocenę nie większą niż 2, zaś druga otrzymał ocenę większą niż 2;
\(\displaystyle{ Q_3=3}\) 3/4 uczniów otrzymała ocenę nie większą niż 3, zaś 1/4 otrzymała ocenę 3.
\(\displaystyle{ V_s}\) to współczynnik zmienności jest to relacja dwóch wielkości...(jakich? co przedstawiających?), spróbuj sam
a typowy przedział zmienności, no spróbuj...
Tak jak widać wyżej zinterpretowanie wyników, to nic innego jak tylko znajomość definicji;)
A teraz konkretnie, co do Twojego zadania:
\(\displaystyle{ Me=2}\) oznacza tyle co, 50% uczniów otrzymało ocenę 2 lub mniej, pozostałe 50% otrzymało ocenę 2 lub więcej.
\(\displaystyle{ Q_1=2}\) 1/4 studentów otrzymała ocenę 2 i mniej, zaś 3/4 studentów otrzymała ocenę 2 i więcej; bo:
Q_3:
Q_2:
Q_3:
a typowy przedział zmienności, no spróbuj...
Tak jak widać wyżej zinterpretowanie wyników, to nic innego jak tylko znajomość definicji;)
Interpretacje zmiennych
no wiem, że jeżeli:
\(\displaystyle{ V_{s}>10%}\) to jest on statystycznie istotny, natomiast co do definicji, która brzmi "Współczynnik zmienności to klasyczna miara zróżnicowania rozkładu cechy." nie potrafie powiedziec jaka jest interpretacja wyniku, ale jeżeli miałbym próbować to powiedziałbym,żę zróżnicowanie badanej próbki jest zróżnicowane hehe
a co do Typowego przedziału zmienności to powiedziałbym,że włanienajwiększe zróznicowanie badnaej próbki mieści się włąnie w tym przedziale, ale wydaje mi sie ze jest to źle... Prosze o pomoc
\(\displaystyle{ V_{s}>10%}\) to jest on statystycznie istotny, natomiast co do definicji, która brzmi "Współczynnik zmienności to klasyczna miara zróżnicowania rozkładu cechy." nie potrafie powiedziec jaka jest interpretacja wyniku, ale jeżeli miałbym próbować to powiedziałbym,żę zróżnicowanie badanej próbki jest zróżnicowane hehe
a co do Typowego przedziału zmienności to powiedziałbym,że włanienajwiększe zróznicowanie badnaej próbki mieści się włąnie w tym przedziale, ale wydaje mi sie ze jest to źle... Prosze o pomoc
- M_L
- Użytkownik
- Posty: 371
- Rejestracja: 23 maja 2009, o 15:34
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: Wrocław
- Pomógł: 23 razy
Interpretacje zmiennych
Przedział \(\displaystyle{ [\overline{x}-s, \overline{x}+s]}\)nazywamy typowym przedziałem zmienności. W przedziale tym mieszczą się około 2/3 wszystkich wartości....
\(\displaystyle{ V_{s}>10\%}\) (zjadło Ci się procencik )Określa on zróżnicowanie (niejednorodność) cechy. Jest wielkością niemianowaną. Jeśli jest poniżej 10%, to cecha wykazuje zróżnicowanie statystycznie nieistotne. Jak jest u Ciebie?
\(\displaystyle{ V_{s}>10\%}\) (zjadło Ci się procencik )Określa on zróżnicowanie (niejednorodność) cechy. Jest wielkością niemianowaną. Jeśli jest poniżej 10%, to cecha wykazuje zróżnicowanie statystycznie nieistotne. Jak jest u Ciebie?
Interpretacje zmiennych
czyli ten typowy przedział zmienności pokazuje w jakim przedziale jest największe skupienie wsyzstkich badanych prób??
a co do wspolczynnika zmiennosci jego interpretacja jest tylko to czy jest on statystycznie istotni czy tez nie, a wiec w moim przypadku \(\displaystyle{ V_{s}= \frac{1}{4} \cdot 100 \% =25 \%}\) a wiec cechy sa statystycznie istotne??
a co do wspolczynnika zmiennosci jego interpretacja jest tylko to czy jest on statystycznie istotni czy tez nie, a wiec w moim przypadku \(\displaystyle{ V_{s}= \frac{1}{4} \cdot 100 \% =25 \%}\) a wiec cechy sa statystycznie istotne??
- M_L
- Użytkownik
- Posty: 371
- Rejestracja: 23 maja 2009, o 15:34
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: Wrocław
- Pomógł: 23 razy
Interpretacje zmiennych
Ale zaraz zaraz, ktoś tu chyba nie liczył wariancji, odchylenia i średniej, co? Wcześniej nie sprawdziłam wyników, teraz widzę, że są złe. Jak wyznaczyłeś współczynnik zmienności? Skąd dane, które podstawiłeś do wzoru?
\(\displaystyle{ V_{s}= \frac{1}{4}}\)?
\(\displaystyle{ V_{s}= \frac{1}{4}}\)?
Interpretacje zmiennych
no na współczynnik zmienności mam jakies dwa wzory:
\(\displaystyle{ V_{s}= \frac{s}{\overline{x} }\cdot 100 \%}\)
oraz
\(\displaystyle{ V_{q}= \frac{Q}{Me} \cdot 100 \%}\)
i korzystalem z tego drugiego?
\(\displaystyle{ V_{s}= \frac{s}{\overline{x} }\cdot 100 \%}\)
oraz
\(\displaystyle{ V_{q}= \frac{Q}{Me} \cdot 100 \%}\)
i korzystalem z tego drugiego?
- M_L
- Użytkownik
- Posty: 371
- Rejestracja: 23 maja 2009, o 15:34
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: Wrocław
- Pomógł: 23 razy
Interpretacje zmiennych
Ok ...jest ok, wszystko przez Twoje oznaczenie, to mnie zmyliło, bo pisałeś \(\displaystyle{ V_s=...}\), dlatego mi nie grało wcześniej
Interpretacje zmiennych
hmm...no obliczylem to tak
\(\displaystyle{ Q= \frac{ Q_{3}- Q_{1} }{2}= \frac{3-2}{2}= \frac{1}{2}}\)
\(\displaystyle{ V_{s}= \frac{Q}{Me}= \frac{ \frac{1}{2} }{2}= \frac{1}{2} \cdot \frac{1}{2}= \frac{1}{4}}\)
źle cos jest??
\(\displaystyle{ Q= \frac{ Q_{3}- Q_{1} }{2}= \frac{3-2}{2}= \frac{1}{2}}\)
\(\displaystyle{ V_{s}= \frac{Q}{Me}= \frac{ \frac{1}{2} }{2}= \frac{1}{2} \cdot \frac{1}{2}= \frac{1}{4}}\)
źle cos jest??
- M_L
- Użytkownik
- Posty: 371
- Rejestracja: 23 maja 2009, o 15:34
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: Wrocław
- Pomógł: 23 razy
Interpretacje zmiennych
Zobacz wyżej, edytowałam pisałeś ciągle, że korzystasz ze wzoru \(\displaystyle{ V_s}\) a de facto liczysz z innego..
Interpretacje zmiennych
aha, juz rozumiem, a co do tej mojej interpretacji jest ok??
basket164 pisze:czyli ten typowy przedział zmienności pokazuje w jakim przedziale jest największe skupienie wsyzstkich badanych prób??
a co do wspolczynnika zmiennosci jego interpretacja jest tylko to czy jest on statystycznie istotni czy tez nie, a wiec w moim przypadku \(\displaystyle{ V_{s}= \frac{1}{4} \cdot 100 \% =25 \%}\) a wiec cechy sa statystycznie istotne??
- M_L
- Użytkownik
- Posty: 371
- Rejestracja: 23 maja 2009, o 15:34
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: Wrocław
- Pomógł: 23 razy
Interpretacje zmiennych
Nie \(\displaystyle{ V_s}\), bo \(\displaystyle{ V_s}\) przyjmie inną wartość, to ważne. Ale jeśli chodzi o sam fakt, że współczynnik przyjmie wartość \(\displaystyle{ 25\%}\) to faktycznie cecha wykazuje zróżnicowanie statystycznie istotne bo \(\displaystyle{ 25\%> 10\%}\).
Interpretacje zmiennych
no to nie wiem totalnie jak mam ten wspolczynnik zmiennosci zinterpretowac??!!