\(\displaystyle{ \alpha=0,025 \\ 1-\alpha=0,0975 \\ n_1=80 \\ \overline{x_1}=310 \\ \sigma_1=30 \\ \\ n_2=90 \\ \overline{x_2}=292 \\ \sigma_2=30 \\ H_0: \ \mu_1>\mu_2 \\ H_1: \ \mu_1\leqslant\mu_2 \\ R_\alpha=(\lamba_{1-\alpha} ; \infty )=(1,96; \infty ) \\ U=\frac{\overline{x_1}-\overline{x_2}}{\sqrt{\frac{\sigma_1^2}{n_1}+\frac{\sigma_2^2}{n_2}}}=3,88 \\ U \in R_{\alpha}}\)Wiadomo, że średni dobowy przebieg 80 losowo wybranych autobusów w Poznaniu wyniósł 310 km z odchyleniem standardowym 30 km, natomiast 90 autobusów kursujących we Wrocławiu wyniósł 292 km przy odchyleniu standardowym 30 km. Czy powyższe dane stanowią podstawę do stwierdzenie, że intensywność wykorzystania taboru autobusowego jest w Poznaniu wyższa niż we Wrocławiu (przyjąć poziom istotności 0,025)
więc odrzucamy \(\displaystyle{ H_0}\) czyli nie ma podstaw do stwierdzenia, że wykorzystanie taboru w Poznaniu jest większe niż we Wrocławiu.