c.d analizy

Procesy stochastyczne. Sposoby racjonalizowania wielkich ilości informacji. Matematyka w naukach społecznych.
studentka87
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 42
Rejestracja: 1 gru 2008, o 11:09
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: warszawa

c.d analizy

Post autor: studentka87 »

Mediana zarobków 120 osobowej grupy znajdowała sie w przedziale 600-
650 zł, do którego nale2ało 20 pracowników i wynosiła 630 zł. Ilu pracowników
zarabiało:
a) mniej ni2 600 zł;
b) wiecej ni2 650 zł;
c) co najwy2ej 650 zł.

Analiza wydajnosci pracy liczonej w % wykonania normy, dla dwóch
wydziałów produkcyjnych dostarczyła nastepujacych informacji:
Wydział I: \(\displaystyle{ \vec{x}}\)= D = Me ; \(\displaystyle{ V_{\sigma}}\)= 0,2 V ; \(\displaystyle{ {\sigma}}\)= 22%;
Wydział II: \(\displaystyle{ \vec{x}}\)= 120%; D = 100%; Me = 110%; \(\displaystyle{ {\sigma}}\)= 24%.
Porównac strukture obu wydziałów ze wzgledu na procent wykonania normy.

Nie mam pojecia jak zrobic te dwa zadania;/
agulka1987
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3090
Rejestracja: 24 paź 2008, o 15:23
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: Opole
Podziękował: 1 raz
Pomógł: 879 razy

c.d analizy

Post autor: agulka1987 »

Zad.1

\(\displaystyle{ Me=x_{0}+(M_{Me}-n_{icum}) \cdot \frac{c_{0}}{n_{0}}}\)

Me = 630
\(\displaystyle{ M_{Me} = \frac{N}{2} = 60}\)

\(\displaystyle{ x_{0}}\) - dolna granica przedziały z mediana = 600

\(\displaystyle{ c_{0}}\) = rozpietość przedziału z medianą - 650-600 = 50

\(\displaystyle{ n_{0}}\) - liczebność przedziału z mediana = 20

\(\displaystyle{ n_{icum}}\) - ;iczebność skumulaowana przedziału poprzedzajacego przedział z medianą


\(\displaystyle{ 630=600+(60-n_{icum}) \cdot \frac{50}{20}}}\)

\(\displaystyle{ 630=600+150- \frac{5}{2}n_{icum}}\)

\(\displaystyle{ \frac{5}{2}n_{icum} = 120}\)

\(\displaystyle{ n_{icum} = 120 \cdot \frac{2}{5} = 48}\)

a) mniej niż 600 złotych zarabia 48 pracowników

b) wiecej niż 650 zarabia 120-48-20 = 52 pracowników

c) co najwyżej 650 zł zarabia 48+20 = 68 pracowników-- 19 maja 2009, 13:28 --Zad. 2

wydział I

\(\displaystyle{ \overline{x}=D=Me}\)

\(\displaystyle{ V_{\sigma} = 0,2}\)

\(\displaystyle{ \sigma = 0,22}\)

\(\displaystyle{ V_{\sigma} = \frac{\sigma}{\overline{x}}}\)

\(\displaystyle{ 0,2 = \frac{0,22}{\overline{x}}}\)

\(\displaystyle{ \overline{x} = \frac{0,22}{0,2} = 1,1 = 110 \%}\)



\(\displaystyle{ \overline{x}=D=Me=110 \%}\)

\(\displaystyle{ W_{\sigma} = \frac{\overline{x}-D}{\sigma} = \frac{100-110}{20} =0}\)

Współczynnik asymetrii = 0 (rozkład symetryczny) co świadczy, że liczba jednostek która posiada wartości cechy wyższe niż średnia arytmetyczna jest taka sama jak liczba jednostek, która posiada cechy niższe niż średnia arytmetyczna.


Wydział II
\(\displaystyle{ W_{\sigma} = \frac{\overline{x}-D}{\sigma} = \frac{120-100}{24} = \frac{20}{24}=0,83}\)

Współczynnik asymetrii większy od 0 (rozkład asymetryczny prawostronny) co świadczy, że większość jednostek posiada wartości cechy niższe niż średnia arytmetyczna.
ODPOWIEDZ