Reklamy

Definicja klasyczna. Prawdopodobieństwo warunkowe i całkowite. Zmienne losowe i ich parametry. Niezależność. Prawa wielkich liczb oraz centralne twierdzenia graniczne i ich zastosowania.
justyska70
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 112
Rejestracja: 19 lis 2008, o 18:55
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: Płock
Podziękował: 62 razy

Reklamy

Post autor: justyska70 »

po wiadomościach z kraju i ze swiata telewizja TVG na nadawać pięć reklam: trzy reklamy różnych proszków do prania oraz dwie reklamy różnych past do zębów. Kolejność nadawania reklam jest ustalona losowo. Oblicz prawdopodobienstwo, ze dwie reklamy produktów tegp samego rodzaju nie beda nadawane bezposrednio jedna o drugiej. wynik podaj w postaci ulamka zwyklego nieskracalnego.
Awatar użytkownika
abrasax
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 844
Rejestracja: 20 maja 2005, o 13:19
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: Zabrze
Podziękował: 1 raz
Pomógł: 161 razy

Reklamy

Post autor: abrasax »

liczba wszystkich możliwości:
za 1 razem wybieramy 1 reklamę z 5,
za 2 - 1 z 4,
za 3 - 1 z 3,
za 4 - 1 z 2,
za 5 - 1 z 1
liczba wszystkich możliwości: 5!

liczba zdarzeń sprzyjających - możliwa jest następująca konfiguracja reklam:
proszek-pasta-proszek-pasta-proszek

za 1 razem wybieramy proszek - 1 z 3,
za 2 razem - pastę - 1 z 2,
za 3 razem - proszek - 1 z 2,
za 4 razem - pastę - 1 z 1,
za 5 razem - proszek - 1 z 1,
liczba możliwości: 3!*2!
\(\displaystyle{ P(A)=\frac{3! 2!}{5!}=\frac{1}{10}}\)
ODPOWIEDZ