piecioro uczniow

Definicja klasyczna. Prawdopodobieństwo warunkowe i całkowite. Zmienne losowe i ich parametry. Niezależność. Prawa wielkich liczb oraz centralne twierdzenia graniczne i ich zastosowania.
goskakom
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 23 lis 2007, o 08:50
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: Biłgoraj
Podziękował: 7 razy

piecioro uczniow

Post autor: goskakom »

Prosze o pomoc z zad
Pięćdziesięcioro uczniów , wśród których znajduje się Agnieszka i Bartek, ustawia się w szereg w sposób losowy. Jakie jest prawdopodobieństwo ustawienia, w którym między Agnieszką i Bartkiem znajduje się dokładnie 20 uczniów?
Dumel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2000
Rejestracja: 19 lut 2008, o 17:35
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Stare Pole/Kraków
Podziękował: 60 razy
Pomógł: 202 razy

piecioro uczniow

Post autor: Dumel »

możliwości ustawienia się w szeregu jest oczywiście \(\displaystyle{ 50!}\)
Bartek i Agnieszka mogą ustawić się w szeregu na \(\displaystyle{ 2*30}\)sposobów, tak aby było między nimi dokładnie 20 uczniów.
pozostali uczniowie mogą ustawić się na \(\displaystyle{ {48 \choose 46}}\) a więc prawdopodobieństwo wynosi
\(\displaystyle{ P= \frac{2*30*{48 \choose 46}}{50!}}\)
goskakom
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 23 lis 2007, o 08:50
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: Biłgoraj
Podziękował: 7 razy

piecioro uczniow

Post autor: goskakom »

nie rozumiem dlaczego pozostali uczniowie moga ustawic sie wlasnie na tyle sposobow? a jesli chodzi o B i A to myslalm raczej ze na 2*29 sposobow... moglbys mi troche przybilzyc swoj tok myslenia?
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 9833
Rejestracja: 18 gru 2007, o 03:54
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 90 razy
Pomógł: 2632 razy

piecioro uczniow

Post autor: »

\(\displaystyle{ \frac{2 29 48!}{50!}}\)

Mam nadzieję, że wiadomo co jest czym czego .

Q.
Dumel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2000
Rejestracja: 19 lut 2008, o 17:35
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Stare Pole/Kraków
Podziękował: 60 razy
Pomógł: 202 razy

piecioro uczniow

Post autor: Dumel »

goskakom pisze:nie rozumiem dlaczego pozostali uczniowie moga ustawic sie wlasnie na tyle sposobow? a jesli chodzi o B i A to myslalm raczej ze na 2*29 sposobow... moglbys mi troche przybilzyc swoj tok myslenia?
no sorry, niezłego babola walnąłem. wynik jest dobry
ODPOWIEDZ