Link do treści zadania i rozwiązanie ze schematu punktowania w linku:
Pytanie moje brzmi:
Czy można to zadanie rozwiązać zliczając po prostu ilość możliwych trójek liczb i zliczając trójki które spełniają warunki zadania. Próbuję robić to od 1h ale wychodzą mi całkowicie rozbieżne wyniki. Z góry bardzo dziękuję.
Kule i dwie urny
-
- Użytkownik
- Posty: 64
- Rejestracja: 4 maja 2019, o 20:34
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Polska
- Podziękował: 18 razy
- Pomógł: 5 razy
Re: Kule i dwie urny
Myślę, że zrobienie tego w umiejętny sposób, dałoby dobry wynik. Nie jestem najlepszy z prawdopodobieństwa, ale widzę, że do maturki, a to już zaraz - więc spróbuję pomóc.
Mam wrażenie, że chcesz to zrobić tak, jakbyś liczył prawdopodobieństwo klasyczne - nie przejdzie.
Pewnie domyślasz się, że należy skorzystać z tak zwanego prawdopodobieństwa warunkowego. Znasz jego definicję?
Mam wrażenie, że chcesz to zrobić tak, jakbyś liczył prawdopodobieństwo klasyczne - nie przejdzie.
Pewnie domyślasz się, że należy skorzystać z tak zwanego prawdopodobieństwa warunkowego. Znasz jego definicję?
-
- Użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 20 lut 2019, o 13:12
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
- Podziękował: 1 raz
Re: Kule i dwie urny
Tylko dlaczego nie przejdzie klasycznym skoro zliczam takie trójki jak (1,1,9)(1,3,9)(1,5,9)(1,7,9)(1,9,1)... itd traktuje to jako elementy sprzyjające mojemu zdarzeniu, a liczą omegę zliczam wszystkie możliwe trójki, oczywiście pamiętając o tym, że jeżeli za pierwszym razem wylosujemy 1 to mamy inna ilość zdarzeń niż gdy wylosujemy 9. Ogólnie to omegę mam \(\displaystyle{ \Omega=1*5*4+1*5*5+3*5*4=105}\)-- 5 maja 2019, o 18:43 --Dodam że warunkowe znam (matura przecież już w czwartek), drzewkiem też poszło bez problemu, ale dlaczego tym sposobem nie da się?
-
- Użytkownik
- Posty: 7917
- Rejestracja: 18 mar 2009, o 16:24
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował: 30 razy
- Pomógł: 1671 razy
Re: Kule i dwie urny
Najpierw odpowiedz sobie na pytanie , kiedy
\(\displaystyle{ 9 |a\cdot b \cdot c , \ \ a, b, c \in \{1,2,...,9 \}?}\)
Zbuduj modele etapu I i etapu II - dwuetapowego doświadczenia losowego, uwzględniając wszystkie możliwe przypadki wynikające z treści zadania.
\(\displaystyle{ 9 |a\cdot b \cdot c , \ \ a, b, c \in \{1,2,...,9 \}?}\)
Zbuduj modele etapu I i etapu II - dwuetapowego doświadczenia losowego, uwzględniając wszystkie możliwe przypadki wynikające z treści zadania.