Prawdopodobieństwo w nietypowej grze karcianej.

Definicja klasyczna. Prawdopodobieństwo warunkowe i całkowite. Zmienne losowe i ich parametry. Niezależność. Prawa wielkich liczb oraz centralne twierdzenia graniczne i ich zastosowania.
barekm
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 19 paź 2017, o 23:16
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków

Prawdopodobieństwo w nietypowej grze karcianej.

Post autor: barekm »

Hej!

Ucząc się programować postanowiłem grę karcianą "blef" zrobić w formie gry komputerowej. Przy pisaniu algorytmu wg którego gracze komputerowi mają prowadzić rozgrywkę napotkałem duże problemy przy liczeniu prawdopodobieństw z jakimi występują układy pokerowe w tej grze i kolejny wieczór nie mogę sobie poradzić.
W blefa gra się talią 24 kart (9, 10, J, Q, K, A). Zadaniem gracza jest przewidzenie układu kart w puli wszystkich rozdanych kart. Jeżeli graczowi się nie powiedzie (sprawdzi układ, który istnieje bądź ktoś sprawdzi jego nieistniejący układ) to zaczyna się następna runda i przegrany zbiera dodatkową kartę.
Potrzebuję policzyć (a właściwie wzory) abym mógł policzyć prawdopodobieństwo każdego układu (para, dwie pary, mały i duży strit, trójka, full, kolor, kareta, mały i duży poker) w zależności od tego ile kart jest w grze.

Dla przykładu tak się zmagam z policzeniem szansy na wystąpienie karety:

\(\displaystyle{ \frac{6 \cdot {20 \choose x-4}}{{24 \choose x}}}\)

Dobrze, ze w sytuacji gdy mamy wszystkie 24 karty rozdane to jest 6 karet, 5 karet przy 23 kartach. Powinno wyjsc, ze na pewno jedna kareta jest przy 19 lub wiecej kartach, natomiast powyzszy wzor wylicza, ze powyzej 100% na karete mamy juz przy 16 kartach. Gdzies w moim rozumowaniu jest blad, podobne rozbieznosci mi wychodza przy innych ukladach karcianych. Prosze naprowadzcie mnie na droge swiatla.

Pozdrawiam,
Marek
Ostatnio zmieniony 20 paź 2017, o 00:12 przez Jan Kraszewski, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Symbol mnożenia to \cdot.
ODPOWIEDZ