Winda z pasażerami.
Winda z pasażerami.
1. Winda z pięcioma pasażerami zatrzymuje się na siedmiu piętrach. Oblicz, na ile sposobów pasażerowie ci mogą wysiąść z windy, jeśli wysiądą na dwóch różnych piętrach.
2. Rzucamy pięć razy kostką sześcienną. Jakie jest prawdopodobieństwo, że dokładnie trzy razy z rzędu wyrzucimy taką samą liczbę oczek?
2. Rzucamy pięć razy kostką sześcienną. Jakie jest prawdopodobieństwo, że dokładnie trzy razy z rzędu wyrzucimy taką samą liczbę oczek?
Winda z pasażerami.
O próbach Bernoulliego nie słyszałem, nie ma tego w podstawie programowej dla liceum.
-
- Użytkownik
- Posty: 1674
- Rejestracja: 23 sty 2015, o 21:47
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: lubelskie
- Podziękował: 6 razy
- Pomógł: 354 razy
Winda z pasażerami.
Ad 1 - tłumaczyłem tutaj: viewtopic.php?f=42&t=384826
Ad 2 - spróbuj na początek policzyć ile jest układów np. z trzema kolejnymi jedynkami.
Ad 2 - spróbuj na początek policzyć ile jest układów np. z trzema kolejnymi jedynkami.
- jutrvy
- Użytkownik
- Posty: 1202
- Rejestracja: 24 lis 2014, o 18:04
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował: 10 razy
- Pomógł: 239 razy
Winda z pasażerami.
Nie. Literówka, ale inna. Powinno być \(\displaystyle{ {7 \choose 2}2^5}\).kropka+ pisze:Literówka, powinno być \(\displaystyle{ 7 ^{5}}\)jutrvy pisze:1. \(\displaystyle{ 2^5}\) - zastanów się dlaczego.
- jutrvy
- Użytkownik
- Posty: 1202
- Rejestracja: 24 lis 2014, o 18:04
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował: 10 razy
- Pomógł: 239 razy
Winda z pasażerami.
Eee... nie rozumiem... wybieram dwa piętra dla wszystkich pasażerów. Potem jak już mam w ręku konkretne dwa piętra, to moich pięciu ziomków rozmieszczam w tych dwóch piętrach. Takich rozmieszczeń dla każdej wybranej dwójki pięter jest \(\displaystyle{ 2^5}\). Co Ci się powtarza? Nie rozumiem, weź podaj przykład, bo głupi chyba jestem...
-
- Użytkownik
- Posty: 1674
- Rejestracja: 23 sty 2015, o 21:47
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: lubelskie
- Podziękował: 6 razy
- Pomógł: 354 razy
Winda z pasażerami.
jutrvy
Np. wybranymi piętrami są 4 i 6.
Wśród wszystkich \(\displaystyle{ 2^{5}}\) układów znajduje się 4,4,4,4,4 oraz 6,6,6,6,6. Rozumiesz?
Np. wybranymi piętrami są 4 i 6.
Wśród wszystkich \(\displaystyle{ 2^{5}}\) układów znajduje się 4,4,4,4,4 oraz 6,6,6,6,6. Rozumiesz?
- jutrvy
- Użytkownik
- Posty: 1202
- Rejestracja: 24 lis 2014, o 18:04
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował: 10 razy
- Pomógł: 239 razy
Winda z pasażerami.
Nie, nie rozumiem i każdy z tych układów liczę dokładnie raz. Nie rozumiem, jaki masz problem? (zakładam, że pasażerowie są rozróżnialni, jeśli o to Ci chodzi)
- leg14
- Użytkownik
- Posty: 3132
- Rejestracja: 5 lis 2014, o 20:24
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Radom
- Podziękował: 154 razy
- Pomógł: 475 razy
Winda z pasażerami.
Chodzi o to, ze w tej liczbie masz sytuacje,kiedy wszyscy pasazerowie wysiadaja na jednym z tych dwoch pieter, czyli de facto wysiadaja na jednym, a nie dwoch pietrach.Od \(\displaystyle{ {7 \choose 2}2^5}\) trzeba po prostu odjac 2.
-
- Użytkownik
- Posty: 1674
- Rejestracja: 23 sty 2015, o 21:47
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: lubelskie
- Podziękował: 6 razy
- Pomógł: 354 razy
Winda z pasażerami.
Ja nie mam żadnego problemu. Napiszę ciąg dalszy do mojego postu:szachimat pisze: Np. wybranymi piętrami są 4 i 6.
Wśród wszystkich \(\displaystyle{ 2^{5}}\) układów znajduje się 4,4,4,4,4 oraz 6,6,6,6,6. Rozumiesz?
Np. wybranymi piętrami są 3 i 6.
Wśród wszystkich \(\displaystyle{ 2^{5}}\) układów znajduje się 3,3,3,3,3 oraz 6,6,6,6,6.
Coś chyba daje się zauważyć.
- jutrvy
- Użytkownik
- Posty: 1202
- Rejestracja: 24 lis 2014, o 18:04
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował: 10 razy
- Pomógł: 239 razy
Winda z pasażerami.
Aaaaa... no dooobra - chodzi Ci o różność tych pięter, da? To w takim razie trzeba przemnożyć przez \(\displaystyle{ 2^5-2}\) - sorki, mózgojady w mojej głowie coś ostatnio głodują...
-
- Użytkownik
- Posty: 1674
- Rejestracja: 23 sty 2015, o 21:47
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: lubelskie
- Podziękował: 6 razy
- Pomógł: 354 razy
Winda z pasażerami.
jutrvy, wcześniej pisałem aby przeczytać mój post :https://www.matematyka.pl/viewtopic.php?f=42&t=384826
Dwa ostatnie zdania - i nie byłoby pytania.
Dwa ostatnie zdania - i nie byłoby pytania.