Testowanie hipotez statystycznych

Definicja klasyczna. Prawdopodobieństwo warunkowe i całkowite. Zmienne losowe i ich parametry. Niezależność. Prawa wielkich liczb oraz centralne twierdzenia graniczne i ich zastosowania.
Awatar użytkownika
dwukwiat15
Użytkownik
Użytkownik
Podziękował: 42 razy

Testowanie hipotez statystycznych

Post autor: dwukwiat15 »

Witam, czytam o logice działania hipotez statystycznych w jednej książce i natrafiam na taki tekst:
"The sample mean is an unbiased estimator of the population mean. On average, a randomly selected sample will have a mean equal to that in the population. In hypotesis testing, we begin by stating the null hypotesis. We expect, if the null hypothesis is true, then a random sample selected from a given population will have a sample mean equal to the value stated in the null hypothesis."

I teraz moje pytanie, czy Randomly selected sample oznacza zmienną \(\displaystyle{ X_{i}}\), która określa losowo wybraną obserwację z populacji taką, że \(\displaystyle{ E(X_{i}) = \mu}\), gdzie
\(\displaystyle{ \mu}\) to średnia z populacji?
"Random sample selected from a given population will have a sample mean equal to the value stated in the null hypothesis." - Czy mam to rozumieć jako :
\(\displaystyle{ \frac{1}{n} (X_{1} + X_{2} + ... + X_{n} ) = \mu}\) ?
ODPOWIEDZ