Rzucamy sześciokrotnie sześcienną kostką do gry. Zmienna X przyjmuje wartości ilości wyrzuconych "jedynek". Obliczyć Ex i VarX.
Nie potrafie wymyslec jakiego wzoru użyć do obliczenia prawdopodobieństwa...
Pomózcie...
Rzut kostka
-
- Użytkownik
- Posty: 164
- Rejestracja: 12 lis 2011, o 09:27
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Łowicz
- Podziękował: 2 razy
-
- Użytkownik
- Posty: 164
- Rejestracja: 12 lis 2011, o 09:27
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Łowicz
- Podziękował: 2 razy
-
- Użytkownik
- Posty: 164
- Rejestracja: 12 lis 2011, o 09:27
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Łowicz
- Podziękował: 2 razy
Rzut kostka
hm... to teraz nie rozumiem... jakaś podpowiedz?...
zawsze korzystałem z rozkładu geometrycznego... dwumianowego albo hipergeometrycznego.. a tu zaden nie pasuje
W libre office to robie wiec wklejam :
ROZKŁAD.DWUM(N123;7;1/6;0)
Czyli rozkład dwumianowy
dla X= od 0 do 7
N = 7
prawdopodobienstwo = \(\displaystyle{ 1/6}\)
i oczywiscie nieskumulowany;p
Dobrze?-- 9 sty 2013, o 20:41 --Prosze...... bo to ważne nie umiem tego zrobić a podpowiedzi nie dostałem... chociaż podpowiedz.... jakąs normalną.. jakiś wzór albo coś....
zawsze korzystałem z rozkładu geometrycznego... dwumianowego albo hipergeometrycznego.. a tu zaden nie pasuje
W libre office to robie wiec wklejam :
ROZKŁAD.DWUM(N123;7;1/6;0)
Czyli rozkład dwumianowy
dla X= od 0 do 7
N = 7
prawdopodobienstwo = \(\displaystyle{ 1/6}\)
i oczywiscie nieskumulowany;p
Dobrze?-- 9 sty 2013, o 20:41 --Prosze...... bo to ważne nie umiem tego zrobić a podpowiedzi nie dostałem... chociaż podpowiedz.... jakąs normalną.. jakiś wzór albo coś....