szansa na powodzenie

Definicja klasyczna. Prawdopodobieństwo warunkowe i całkowite. Zmienne losowe i ich parametry. Niezależność. Prawa wielkich liczb oraz centralne twierdzenia graniczne i ich zastosowania.
bziom6
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 24 paź 2011, o 08:22
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: gdansk

szansa na powodzenie

Post autor: bziom6 »

Witam, naprawiam pewien "czar" w pewnej grze i domyslam sie ze jest on zbugowany (tj. zle zaprogramowany/wystepuje jakis blad). Jednak najpierw muszę to wykazać. Pokrótce:
mam czar1 oraz czar2.
czar1 = ulecza cel za x; 6% procent na uleczenie za 2x - tak zwany crit.
czar2 = zwieksza szanse na crit czaru1 (czyli owe uleczenie za 2x) o 60%. Kazde krytyczne uleczenie zmniejsza szanse na ów crit o 20%. dziala 20 sekund

Szansa na powodzenie wynosi 66%, szansa na niepowodzenie wynosi 34%.
Domyslam sie ze czar2 nie dziala, gdyz jak dla mnie 66% to jest w miare duzo.
Po krotkim testowaniu, crit wszedł za 8 razem (uleczenie za 2x = 66%)
innym razem zostaly 2 stacki (upraszczajac +40% do crita) wiec 46% i wszedlo to dopiero za 10 razem.

czy jest jakis schemat dzieki ktoremu mozna obliczac, ze naprzyklad jesli cos ma 50% szansy na wygrana i 50% na przegrana, to jaka jest szansa na to ze przegra 9 razy a wygra dopiero za 10.
Tak, wiem ze za milionowym razem szanse wciaz wynosza 50/50 , mysle ze domysliscie sie o co mi chodzi. jesli oblicze np. ze mam tylko 2% szans ze crit z czaru1(66%) wejdzie za 10 razem, a stanie sie tak kilka razy pod rzad, to bede wiedzial ze to jest do naprawy i zajma sie tym odpowiedni ludzie

dzieki za pomoc
ODPOWIEDZ