Witam! Proszę o pomoc
Do stanowiska obsługi przybywają klienci, przy czym wiadomo, że na każdy dzień umówiono się wcześniej z n osobami. Klienci przychodzą niezależnie, w losowych chwilach czasu, w przedziale czasu <0,T>. Obsługa klienta trwa przez czas t. Obliczyć prawdopodobieństwo, że żaden klient nie będzie czekał w kolejce. Wiadomo, że ilość klientów do obsługi zwiększono dwukrotnie. Czy wystarczy skrócić dwukrotnie czas obsługi, by nie zmieniło się prawdopodobieństwo, że żaden klient nie czeka w kolejce?
Prawdopodobieństwo stania w kolejce
-
- Użytkownik
- Posty: 176
- Rejestracja: 10 lis 2012, o 19:08
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 14 razy
- Pomógł: 3 razy
-
- Użytkownik
- Posty: 462
- Rejestracja: 29 sty 2012, o 15:01
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Zamość
- Podziękował: 27 razy
- Pomógł: 45 razy
Prawdopodobieństwo stania w kolejce
Macie wskazówkę:
Wyliczamy jaki czas jest średnio przeznaczony na jednego klienta, czyli \(\displaystyle{ \frac{T}{n}}\), teraz dzielimy przedział \(\displaystyle{ \left\langle 0,T\right\rangle}\) na podprzedziały o długości \(\displaystyle{ \frac{T}{n}}\). teraz wystarczy wyliczyć pstwo, że każda osoba przyjdzie w innym podprzedziale.
Wyliczamy jaki czas jest średnio przeznaczony na jednego klienta, czyli \(\displaystyle{ \frac{T}{n}}\), teraz dzielimy przedział \(\displaystyle{ \left\langle 0,T\right\rangle}\) na podprzedziały o długości \(\displaystyle{ \frac{T}{n}}\). teraz wystarczy wyliczyć pstwo, że każda osoba przyjdzie w innym podprzedziale.