Prawdopodobieństwo zajścia zdarzenia w ustalonym momencie.

Definicja klasyczna. Prawdopodobieństwo warunkowe i całkowite. Zmienne losowe i ich parametry. Niezależność. Prawa wielkich liczb oraz centralne twierdzenia graniczne i ich zastosowania.
troll_ik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 9 sty 2011, o 23:08
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: polska

Prawdopodobieństwo zajścia zdarzenia w ustalonym momencie.

Post autor: troll_ik »

Jakby zacząć, jestem początkujący na forum więc proszę o trochę wyrozumiałości , zadanie to dał mi Ojciec chrzestny polskiej probabilistyki prof. dr hab. Krzyśko wychowanek wielkiego Kołmogorowa itd... (pracuje w poznaniu na UAM) kto słyszał wie, że ciężko przejść tego jegomościa . a ja na uzupałnienie wiedzy z ćwiczeń dostałem zadanie poniżej, mam je zrobić z opisami co gdzie jak i skąd i opisać przed nim, jak się spodoba to zostanę dopuszczony do egzaminu

Prawdopodobieństwo zajścia pewnego zdarzenia A przy pojedynczym
doświadczeniu jest równe p. Przeprowadzamy kolejno niezależne doświadczenia ,aż do zajścia rozpatrywanego zdarzenia. Obliczyć prawdopodobieństwo, że zdarzenie zajdzie dokładnie
przy (k + l) – szym doświadczeniu.
Ostatnio zmieniony 10 sty 2011, o 09:52 przez , łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Staraj się lepiej dobierać nazwy tematów, tak by wskazywały o czym jest treść zadania.
miodzio1988

Prawdopodobieństwo zajścia zdarzenia w ustalonym momencie.

Post autor: miodzio1988 »

zdarzenie zajdzie dokładnie
przy (k + l) – szym doświadczeniu.
\(\displaystyle{ k+l}\) - w tym kroku zaszło zdarzenie. Czyli w poprzednich co się działo?
Awatar użytkownika
Inkwizytor
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4105
Rejestracja: 16 maja 2009, o 15:08
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 1 raz
Pomógł: 428 razy

Prawdopodobieństwo zajścia zdarzenia w ustalonym momencie.

Post autor: Inkwizytor »