Witam wszystkich. Dziś na kartkówce miałem następujące polecenie:
Jakie jest prawdopodobieństwo tego, że uczeń dostanie ocenę dostateczną ze sprawdzianu składającego się z 12 pytań testowych (Za każde poprawnie rozwiązane zadnie uczeń otrzymuje 1 punkt) pod warunkiem, ze odpowiedz do każdego z nich będzie wybierał losowo ?
Zadanie, jak prawie każde inne z prawdopodobieństwa polega na tym, aby początkowo ustalić liczbę zdarzeń elementarnych , a potem liczbę zdarzeń sprzyjających zajściu zdarzenia A. Problem tkwi jednak w ustaleniu liczby zdarzeń elementarnych, ponieważ można powiedzieć: Mamy 6 różnych możliwości (Uczeń dostanie 1,2,3,4,5 lub 6), ale można tez powiedzieć, że uczeń może rozwiązać test na:
1 (Wszystkie odpowiedzi poprawne) + 12 (11 prawidłowych i jedno źle) + 66 (2 złe odpowiedzi w różnych zadaniach) + ... itp. Możliwości i kilka z nich jest sprzyjających zajściu zdarzenia A.
Można (Z tego, co mi się wydaje) zrobić to również w ten sposób, że tworzymy drzewko i na początku (Pierwsza decyzja) dajemy 2 możliwości (Odpowiedz zła lub dobra), potem kolejna odpowiedz itd, a następnie wybieramy te gałęzie, które prowadzą do otrzymania oceny dostatecznej.
Pomocy, już kombinuje nad tym troszkę i nadal nie wiem do końca jak to będzie. Może wszystkie rozwiązania są dobre ? Pomocy
Kilka możliwości w jednym zadaniu ?
-
- Użytkownik
- Posty: 4618
- Rejestracja: 8 lis 2009, o 10:22
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Racibórz
- Pomógł: 866 razy
Kilka możliwości w jednym zadaniu ?
Trzeba wiedzieć kiedy uczeń dostaje ze sprawdzianu ocenę dostateczną?
Następnie trzeba wiedzieć ile jest odpowiedzi do wyboru dla każdego pytania?
I wówczas wystarczy skorzystać ze schematu Bernouliego.
Następnie trzeba wiedzieć ile jest odpowiedzi do wyboru dla każdego pytania?
I wówczas wystarczy skorzystać ze schematu Bernouliego.