Strona 1 z 1

Zrozumienie tematu: Rachynek prawdopodobieństwa

: 8 wrz 2010, o 14:14
autor: staramilusia
Witam. Miałem dziś pierwsza lekcję z Rachunku prawdopodobieństwa. Mam problem, gdyż nie w ząb nie rozumiem co się dzieje. Jeśli ktoś mógłby mi to jakoś wyjaśnić, bez użycia mądrych regułek, których cała masa na "google" to byłbym wdzięczny. Ewentualnie prosiłbym o pomoc przy zadaniu i opisaniu krok po kroku, dlaczego tak się to rozwiązuje. Pozdrawiam.

Treść zadania:
Podaj przestrzeń zdarzeń elementarnych w doświadczeniu polegającym na trzykrotnym rzucie monetą.

Zrozumienie tematu: Rachynek prawdopodobieństwa

: 8 wrz 2010, o 14:19
autor: Afish
Gdybyś tylko raz rzucała monetą, to miałabyś tylko dwie opcje do wyboru - orzeł albo reszka. Jeżeli rzucałabyś dwa razy, to mogłabyś wyrzucić dwa orły, dwie reszki albo jednego orła i jedną reszkę. Teraz zastanów się, jak będzie przy trzech rzutach.

Zrozumienie tematu: Rachynek prawdopodobieństwa

: 8 wrz 2010, o 14:56
autor: staramilusia
To wiem, ale czy to będzie wyglądało tak:

\(\displaystyle{ \Omega={(o,o,o)(r,r,r)(o,o,r)(r,r,o) itd}}\)

czy inaczej, bo nie wiem nawet jak to zapisać.

Zrozumienie tematu: Rachynek prawdopodobieństwa

: 8 wrz 2010, o 15:06
autor: pajong8888
\(\displaystyle{ \Omega=\{(x_1,x_2,x_3):x_i\in\{o,r\},i=1,2,3\}}\)
Możliwości jest \(\displaystyle{ 2^3=8}\)
Dobrze to zapisałaś, ale chyba szybciej jest tak jak ja.-- 8 wrz 2010, o 15:15 --I pamiętaj, że jeśli chcesz dać znak klamry zamiast w texu wpisywać { wpisujesz {

Zrozumienie tematu: Rachynek prawdopodobieństwa

: 8 wrz 2010, o 15:22
autor: staramilusia
1. Dziękuję, za podpowiedź z tą klamrą.
2. Przepraszam, ale nic nie rozumiem z tego zapisu, który podałeś: "pajong8888"

Zrozumienie tematu: Rachynek prawdopodobieństwa

: 8 wrz 2010, o 17:29
autor: pajong8888
Przestrzeń zdarzeń elementarnych to zbiór wszystkich trójek \(\displaystyle{ (x_1,x_2,x_3)}\), gdzie każda współrzędna jest albo orłem albo reszką. \(\displaystyle{ x_i}\) oznacza i-ty rzut monetą.

Zrozumienie tematu: Rachynek prawdopodobieństwa

: 8 wrz 2010, o 17:33
autor: staramilusia
Wybacz, ale nadal nie rozumiem.

Zrozumienie tematu: Rachynek prawdopodobieństwa

: 8 wrz 2010, o 17:45
autor: pajong8888
W poście o 14.56 pokazałaś, że rozumiesz.
Zobacz \(\displaystyle{ x_i=o \vee x_i=r}\)
W takim układzie wszystkie możliwości to ooo,oor,oro,roo,orr,ror,rro,rrr.

Zrozumienie tematu: Rachynek prawdopodobieństwa

: 14 wrz 2010, o 16:22
autor: staramilusia
No przepraszam, ale nie potrafię, no ni jak, nie potrafię tego zrobić.
Jaka jest różnica chociażby między tymi zadaniami? Jak dla mnie to jedno i to samo...

Zadanie 1
Podaj przestrzeń zdarzeń elementarnych w doświadczeniu polegającym na trzykrotnym rzucie monetą.

Zadanie 2
Ile jest zdarzeń elementarnych w doświadczeniu polegającym na czterokrotnym rzucie monetą?

--- chwilunia, być może załapałam ---

Proszę o odpowiedź, czy są to poprawnie wykonane zadania.

Zadanie 1
\(\displaystyle{ \Omega=\{(o,o,o)(r,r,r)(o,o,r)(o,r,o)(r,o,o)(r,r,o)(r,o,r)(o,r,r)\}}\)

Zadanie 2
\(\displaystyle{ \overline{\overline{\Omega}}=2^4=16}\)

Zrozumienie tematu: Rachynek prawdopodobieństwa

: 14 wrz 2010, o 23:01
autor: pajong8888
Tak dobrze.