Na początku filmu "21" zostaje ukazany fragment zajęć:
- wykładowca informuje studentów, że za trzema wiszącymi na ścianie tablicami znajdują się nagrody (za dwoma z nich kozy, za jedną samochód)
- prosi jednego ze studentów o wybranie jednej z tablic, za którą w jego mniemaniu kryje się najcenniejsza nagroda.
- student wybiera pierwszą
- wykładowca informuje, że za trzecią jest koza, próbując jednocześnie skłonić studenta do zmiany decyzji, z tablicy pierwszej na drugą
- student informuje, że zmiana byłaby w jego interesie
- twierdzi, że na początku miał 33,3% szans że trafi lecz po odsłonięciu tablicy numer 3 szanse wzrosły do 66,7% przy założeniu że zmieni wcześniej podjętą decyzję
Czy aby na pewno powyższe rozumowanie było poprawne?
Zajęcia w filmie "21"
-
- Użytkownik
- Posty: 1
- Rejestracja: 19 kwie 2010, o 20:21
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Zajęcia w filmie "21"
Ostatnio zmieniony 2 maja 2010, o 23:13 przez HerrClaus, łącznie zmieniany 2 razy.
Zajęcia w filmie "21"
. Paradoks więźnia
Pod tym hasłem google Ci da odpowiedz. Wszystko się opiera na pstwie warunkowym
Pod tym hasłem google Ci da odpowiedz. Wszystko się opiera na pstwie warunkowym