prawdopodobieństwo ze studentem i z windą

Definicja klasyczna. Prawdopodobieństwo warunkowe i całkowite. Zmienne losowe i ich parametry. Niezależność. Prawa wielkich liczb oraz centralne twierdzenia graniczne i ich zastosowania.
siekieracku
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 51
Rejestracja: 9 lis 2007, o 09:33
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Zamość
Podziękował: 1 raz

prawdopodobieństwo ze studentem i z windą

Post autor: siekieracku »

1.Student zna odpowiedzi na 10 spośród 30 pytań .Na egzaminie otrzymuje 3 pytania.Jakie jest prawdopodobieństwo że odpowie na 2 pytania?

2.Winda rusza z 6 pasażerami i zatrzymuje się na 10 piętrach.Jakie jest prawdopodobieństwo zdarzenia ,że żadnych dwóch pasażerów nie opóści windy na tym samym piętrze?
Martinsgall
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 328
Rejestracja: 10 sty 2008, o 21:52
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 15 razy
Pomógł: 52 razy

prawdopodobieństwo ze studentem i z windą

Post autor: Martinsgall »

zad1
\(\displaystyle{ |\Omega|= {30 \choose 3}}\)
\(\displaystyle{ |A|= {10 \choose 2} {20 \choose 1}}\)
\(\displaystyle{ P(A) = {{|A|}\over{|\Omega|}}}\)
elemek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 14 cze 2009, o 21:57
Płeć: Mężczyzna

prawdopodobieństwo ze studentem i z windą

Post autor: elemek »

BZDURA!!!

odpowiedz udzielona powyzej to bzdura wystarczy wziac po uwage dowolny przypadek gdy ilosc pytan na egzaminie jest rowna ilosci wszystkich pytan - wtedy omega wynosi 1 a wiec prawdopodobienstwo nigdy nie bedzie mniejsze niz 1....


prawidlowa odpowiedz:
\(\displaystyle{ P=\frac{n!(w-n)!(w-i)!}{(n-z)!(w-n-i+z)!w!} {i \choose z}}\)
gdzie:
n - ilosc nauczonych pytan
w - ilosc wszystkich pytan
z - zadana ilosc poprawnych odpowiedzi
i - ilosc losowanych pytan

a konkretnie:
\(\displaystyle{ P= \frac{10!20!27!}{8!19!30!} {3 \choose 2}= 0,2217}\)

a poniewaz trafilem tutaj przypadkiem - z polecenia leniwego kolegi, ktoremu nie chcialo sie myslec i odnalazl to tutaj rozwiazanie - podczas rozwiazywania identycznego problemu na wlasny uzytek i bylem w trakcie pisania kodu ... moze komus sie to przyda do oceny "uczciwosci" niektorych wykladowcow jak na przyklad mojego ktory daje 2 pytania ze 100 i na oba trzeba dobrze napisac

Kod: Zaznacz cały

	int n1 = iloscNauczonychPytan - zadanaIloscPoprawnychOdp + 1;
	int n2 = iloscNauczonychPytan;

	int w2 = (iloscWszystkichPytan - iloscNauczonychPytan);
	int w1 = w2 - iloscPytanNaEgzaminie + zadanaIloscPoprawnychOdp + 1;

	int w3 = iloscWszystkichPytan - iloscPytanNaEgzaminie + 1;
	int w4 = iloscWszystkichPytan;

	if (n1 <= 0 || n2 <= 0 || w1 <= 0 || w2 < 0 || w3 <= 0 || w4 <= 0) {
		return 0.;
	}

	double n = 1;
	for (int i = n1; i <= n2; i++) {
		n *= i;
	}

	for (int i = w1; i <= w2; i++) {
		n *= i;
	}

	double d = 1;
	for (int i = w3; i <= w4; i++) {
		d *= i;
	}

	return n / d * dwumianNewtona(iloscPytanNaEgzaminie, zadanaIloscPoprawnychOdp);
Ostatnio zmieniony 15 cze 2009, o 00:39 przez elemek, łącznie zmieniany 6 razy.
xiikzodz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1874
Rejestracja: 4 paź 2008, o 02:13
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: Lost Hope
Podziękował: 28 razy
Pomógł: 502 razy

prawdopodobieństwo ze studentem i z windą

Post autor: xiikzodz »

Co dokładnie w odpowiedzi 2 posty wyżej jest bzdurą? Chodzi o to, że wynik zły?

Bo jak się tak przyjrzeć, to propoycja nazwana figlarnie BZDURĄ jest dokładnie tak samo dobra, tylko bez niedorzecznego komplikowania trywialnego rozwiązania.
elemek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 14 cze 2009, o 21:57
Płeć: Mężczyzna

prawdopodobieństwo ze studentem i z windą

Post autor: elemek »

xiikzodz pisze:Co dokładnie w odpowiedzi 2 posty wyżej jest bzdurą? Chodzi o to, że wynik zły?

Bo jak się tak przyjrzeć, to propoycja nazwana figlarnie BZDURĄ jest dokładnie tak samo dobra, tylko bez niedorzecznego komplikowania trywialnego rozwiązania.
calosc jest bzdura a w szczegolnosci daje zle wyniki. bycmoze jest to dobry wzor ale do zupelnie innego problemu
i nie ma w niej nic tak samo dobrego bo to zupelnie co innego chocby nie wiem jak sie przygladac

Natomiast nie nazywaj mojego rozwiazania niedorzecznym komplikowaniem trywialnego rozwiazania no chyba ze potrafisz udowodnic ze istnieje duzo prostsze a rownie poprawne to udowodnij a dopiero komentuj, innymi slowy zachowales sie niegrzecznie.

bo jak ktos sie ciebie zapyta ile to jest 2 do potegi 15 a ty powiesz ze to jest 2 * 15 a kto inny napisze 2*2*2*2.... to ten ktos inny nie skomplikowal niedorzecznie trywialnego rozwiazania tylko podal poprawne.
bosa_Nike
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1666
Rejestracja: 16 cze 2006, o 15:40
Płeć: Kobieta
Podziękował: 71 razy
Pomógł: 447 razy

prawdopodobieństwo ze studentem i z windą

Post autor: bosa_Nike »

elemek pisze:[...] daje zle wyniki [...] bo to zupelnie co innego [...]
Ehhh... No to kredkami:

\(\displaystyle{ \frac{{n\choose z}\cdot {{w-n}\choose {i-z}}}{{w \choose i}}=\frac{n!}{(n-z)!z!}\cdot\frac{(w-n)!}{(w-n-i+z)!(i-z)!}\cdot\frac{(w-i)!i!}{w!}=\\ \frac{n!(w-n)!(w-i)!}{(n-z)!(w-n-i+z)!w!}\cdot\frac{i!}{(i-z)!z!}=\frac{n!(w-n)!(w-i)!}{(n-z)!(w-n-i+z)!w!}\cdot {i\choose z}}\)

NC...
elemek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 14 cze 2009, o 21:57
Płeć: Mężczyzna

prawdopodobieństwo ze studentem i z windą

Post autor: elemek »

bosa_Nike pisze:
elemek pisze:[...] daje zle wyniki [...] bo to zupelnie co innego [...]
Ehhh... No to kredkami:

\(\displaystyle{ \frac{{n\choose z}\cdot {{w-n}\choose {i-z}}}{{w \choose i}}=\frac{n!}{(n-z)!z!}\cdot\frac{(w-n)!}{(w-n-i+z)!(i-z)!}\cdot\frac{(w-i)!i!}{w!}=\\ \frac{n!(w-n)!(w-i)!}{(n-z)!(w-n-i+z)!w!}\cdot\frac{i!}{(i-z)!z!}=\frac{n!(w-n)!(w-i)!}{(n-z)!(w-n-i+z)!w!}\cdot {i\choose z}}\)

NC...
to ze masz troche pojecia o matematyce bosa nie zwalnia cie od podstawowych zasad dobrego wychowania, zycze ci wiecej uprzejmosci dla innych w codziennym zyciu.

wyprowadzony przezemnie wzor swiadczy ze zrozumialem problem od podstaw, a nie dopasowalem wyuczony na pamiec wzor do tresci zadania.
ODPOWIEDZ