Intucyjnie nie rozumiem zadań z wariacjami.
Co mam traktowac jako k a jako n ??
np. zad.
Do 3 szuflad wrzucamy 9 kul. Na ile sposobów można rozmieścić te kule?
Odpowiedź to \(\displaystyle{ 3^{9}}\)
dlaczego?
kolejne:
Na ile sposobów sześciu pasażerów miże wysiaść z windy która zatrzymuje się na dziesięciuu piętrtach?
Odp to \(\displaystyle{ 10^{6}}\)
dlaczego?
następne:
Na ile sposobów 20 osób może wysiąść z pociągu który zatrzymuje się na 6 stacjach?
odp. to \(\displaystyle{ 6^{20}}\)
czemu ?
Intuicyjne zrozumienie wariacji..
- Ateos
- Użytkownik
- Posty: 1100
- Rejestracja: 10 maja 2008, o 17:00
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Swarzędz
- Podziękował: 27 razy
- Pomógł: 214 razy
Intuicyjne zrozumienie wariacji..
o coś dla mnie:D
więc o wzorach zapomnij, co to n co to k, nie obchodzi cie to.
1)Do 3 szuflad wrzucamy 9 kul. Na ile sposobów można rozmieścić te kule?
1 kuile mozna wrzucic na 3sposoby, albo do pierwszej,drugiej, lub trzeciej. Tak samo z reszta mamy razem: 3x3x3x3...x3=\(\displaystyle{ 3^9}\)
2)tak samo. 1 pasazer moze wysiasc na 10 mozliwych sposobow(na kazdym piertrze), nastepny tak samo. Rzem amy: 10x10x...x10=10^6
Teraz juz rozumiesz to i mozesz innym przkazywac ta wiedze
n to prawie zawsze osoby,cos co zyje, a k to ile "rzeczy"(mozliwosci ma ta osoba
więc o wzorach zapomnij, co to n co to k, nie obchodzi cie to.
1)Do 3 szuflad wrzucamy 9 kul. Na ile sposobów można rozmieścić te kule?
1 kuile mozna wrzucic na 3sposoby, albo do pierwszej,drugiej, lub trzeciej. Tak samo z reszta mamy razem: 3x3x3x3...x3=\(\displaystyle{ 3^9}\)
2)tak samo. 1 pasazer moze wysiasc na 10 mozliwych sposobow(na kazdym piertrze), nastepny tak samo. Rzem amy: 10x10x...x10=10^6
Teraz juz rozumiesz to i mozesz innym przkazywac ta wiedze
n to prawie zawsze osoby,cos co zyje, a k to ile "rzeczy"(mozliwosci ma ta osoba