Ilu jest uczniow w klasie?
Ilu jest uczniow w klasie?
witam mam problem z dwoma zadaniami
Ilu jest uczniow w klasie jesli wiadomo ze liczba utworzonych z nich uporzadkowanych par jest rowna 756
Ilu jest uczniow w klasie jesli wiadomo ze liczba utworzonych z nich trojek jest 182 razy wieksza od liczby uczniow ?
Ilu jest uczniow w klasie jesli wiadomo ze liczba utworzonych z nich uporzadkowanych par jest rowna 756
Ilu jest uczniow w klasie jesli wiadomo ze liczba utworzonych z nich trojek jest 182 razy wieksza od liczby uczniow ?
Ostatnio zmieniony 14 gru 2007, o 09:02 przez habeka, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik
- Posty: 3507
- Rejestracja: 20 sie 2006, o 12:58
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Brodnica
- Podziękował: 12 razy
- Pomógł: 1260 razy
Ilu jest uczniow w klasie?
\(\displaystyle{ V_n^2=756 \\ \frac{n!}{(n-2)!}=756 \\ n(n-1)=756 \\ n=28}\)
\(\displaystyle{ V_n^3=182n \\ \frac{n!}{(n-3)!}=182n \\ n(n-1)(n-2)=182n \\ (n-1)(n-2)=182 \\ n=15}\)
\(\displaystyle{ V_n^3=182n \\ \frac{n!}{(n-3)!}=182n \\ n(n-1)(n-2)=182n \\ (n-1)(n-2)=182 \\ n=15}\)
Ilu jest uczniow w klasie?
a spytam sie skad wynik wyszedl tych zadan skoro konczy sie n(n-1)=756 i w 2 analagoicznie ?
-
- Użytkownik
- Posty: 3507
- Rejestracja: 20 sie 2006, o 12:58
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Brodnica
- Podziękował: 12 razy
- Pomógł: 1260 razy
Ilu jest uczniow w klasie?
Jest to iloczyn dwu kolejnych liczb naturalnych; metodą prób i błędów łatwo otrzymać ten wynik. Jeśli chcesz, to doprowadź równanie do postaci uporządkowanej równania kwadratowego i rozwiąż je.
Ilu jest uczniow w klasie?
heh i tak nadal nie rozumiem moglbys z laski swojej rozpisac dokladniej do rozmwiazania i juz nie bede meczyl
[ Dodano: 13 Grudnia 2007, 22:45 ]
pomozecie :>
[ Dodano: 13 Grudnia 2007, 22:45 ]
pomozecie :>
-
- Użytkownik
- Posty: 255
- Rejestracja: 4 lut 2009, o 09:41
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 96 razy
Ilu jest uczniow w klasie?
Mam prośbe mógłbyś wytłumaczyć, jak przekształciłeś w pierwszym i w drugim??
w pierwszym jest \(\displaystyle{ \frac{n!}{(n-2)!}=756}\), a potem wychodzi \(\displaystyle{ n(n-1)=756}\), i właśnie nie wiem , jak to zrobiłeś i tak samo w tym drugim, mógłbyś mi to wyjaśnić??????? plisek
w pierwszym jest \(\displaystyle{ \frac{n!}{(n-2)!}=756}\), a potem wychodzi \(\displaystyle{ n(n-1)=756}\), i właśnie nie wiem , jak to zrobiłeś i tak samo w tym drugim, mógłbyś mi to wyjaśnić??????? plisek
- Nakahed90
- Użytkownik
- Posty: 9096
- Rejestracja: 11 paź 2008, o 22:29
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Łódź
- Pomógł: 1871 razy
Ilu jest uczniow w klasie?
\(\displaystyle{ \frac{n!}{(n-2)!}=\frac{n(n-1)(n-2)!}{(n-2)!}=n(n-1)=756}\)
-
- Użytkownik
- Posty: 255
- Rejestracja: 4 lut 2009, o 09:41
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 96 razy
Ilu jest uczniow w klasie?
dzieki:)-- 1 mar 2009, o 10:21 --a mógłbyś jeszcze to drugie zadanie rozpisać?? A że wyszło n(n-1), to rozłożyłeś n!?? , chodzi mi o to równanie:
\(\displaystyle{ \frac{n(n-1)(n-2)!}{(n-2)!}}\)
\(\displaystyle{ \frac{n(n-1)(n-2)!}{(n-2)!}}\)
Ilu jest uczniow w klasie?
wybaczcie ze odswiezam, ale robilem ostatnio to drugie zadanie, stad moje pytanie: dlaczego nikt nie napisal o odpowiedzi ze liczba uczniow moze tez byc rowna 0 ?