Witam, Mam takie oto zadanie z prawdopodobieństwa dyskretnego. Nie wiem jak to ruszyć i też nie do końca rozumiem logikę samej treści zadania. Prosił bym o pomoc.
W grze rzuca się \(\displaystyle{ k}\) kostkami sześciennymi do gry, za wynik uzyskując tyle złotówek, ile oczek nie wypadło ani razu. Za udział w grze trzeba opłacić wstęp. Przy jakiej jego wysokości ta gra jest sprawiedliwa?
Pozdrawiam.
Prawdopodobieństwo dyskretne
-
- Użytkownik
- Posty: 12
- Rejestracja: 6 gru 2020, o 20:48
- Płeć: Mężczyzna
- wiek: 20
- Podziękował: 2 razy
Prawdopodobieństwo dyskretne
Ostatnio zmieniony 17 kwie 2021, o 22:44 przez Jan Kraszewski, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Używaj LaTeXa także do pojedynczych symboli matematycznych.
Powód: Używaj LaTeXa także do pojedynczych symboli matematycznych.
-
- Użytkownik
- Posty: 1718
- Rejestracja: 15 wrz 2010, o 15:36
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Podziękował: 59 razy
- Pomógł: 501 razy
Re: Prawdopodobieństwo dyskretne
Jeśli chodzi o logikę treści - gra będzie sprawiedliwa, jeśli średnia wygrana będzie równa zapłacie za udział w grze. Krótko mówiąc, chodzi o policzenie wartości oczekiwanej wygranej. A same zasady chyba są jasne, jeśli np \(\displaystyle{ k=3}\) i wyrzucisz \(\displaystyle{ 6,6,5}\), to dostaniesz \(\displaystyle{ 4}\)zł.
-
- Użytkownik
- Posty: 1718
- Rejestracja: 15 wrz 2010, o 15:36
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Podziękował: 59 razy
- Pomógł: 501 razy
Re: Prawdopodobieństwo dyskretne
No ok, jak się zinterpretuje, takie zadanie się będzie robić. Dla mnie to brzmi, jakby chodziło o liczbę brakujących wyników z sześciu możliwych (czyli rzucając jedną kostką zawsze wygrywamy \(\displaystyle{ 5}\)zł). Suma brakujących wyników pewnie też ma sens, chociaż zadanie wtedy staje się strasznie żmudne i podejrzewam, że byłoby sformułowane troszkę inaczej.
Ogólnie wydaje mi się, że w takich zadaniach powinno się podawać jakieś przykład przebiegu gry, żeby było wiadomo o co chodzi.
Ogólnie wydaje mi się, że w takich zadaniach powinno się podawać jakieś przykład przebiegu gry, żeby było wiadomo o co chodzi.