Sposoby rozłożenia uczniów w ławkach.
-
- Użytkownik
- Posty: 35
- Rejestracja: 7 sty 2007, o 13:21
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Rybnik
- Pomógł: 1 raz
Sposoby rozłożenia uczniów w ławkach.
Ilu uczniow jest w klasie, jezeli wiadomo ze ilosc sposobow w jakim mozna ich posadzic w lawkach 3 osobowych jest 240 razy wieksza od ilosci uczniow?
Ostatnio zmieniony 7 wrz 2007, o 14:39 przez Wojteks, łącznie zmieniany 1 raz.
- Emiel Regis
- Użytkownik
- Posty: 1495
- Rejestracja: 26 wrz 2005, o 17:01
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 71 razy
- Pomógł: 225 razy
Sposoby rozłożenia uczniów w ławkach.
Założyłem takie rzeczy:
1. ławki są rozróżnialne
2. rozłożenie 3 danych osób w ławce nie
3. liczba uczniów jest podzielna przez 3
Nie do końca moim zdaniem zadanie to precyzuje, mozna by je chyba inaczej interpretowac.
No i rozwiazanie wg mnie wyglada tak:
(głowy niestety nie daje)
\(\displaystyle{ \frac{n!}{(3!)^{\frac{n}{3}}}=240n}\)
1. ławki są rozróżnialne
2. rozłożenie 3 danych osób w ławce nie
3. liczba uczniów jest podzielna przez 3
Nie do końca moim zdaniem zadanie to precyzuje, mozna by je chyba inaczej interpretowac.
No i rozwiazanie wg mnie wyglada tak:
(głowy niestety nie daje)
\(\displaystyle{ \frac{n!}{(3!)^{\frac{n}{3}}}=240n}\)