Treść zadania:
Rzucamy dwiema kostkami do gry. Dwa rzuty uznajemy za równoważne, gdy iloczyn oczek jest taki sam. Ile klas abstrakcji wyznacza ta relacja równoważności?
Jest też zadanie o treści ..."gdy suma oczek jest taka sama."
Jak to policzyć? Jeżeli poprawnie rozumuje, to w drugim poleceniu będzie wyznaczała 11 klas abstrakcji, ale czy mógłby ktoś to rozwiązać?
Relacje - rzuty kostkami do gry
- Kacperdev
- Użytkownik
- Posty: 3260
- Rejestracja: 23 mar 2010, o 19:19
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował: 17 razy
- Pomógł: 686 razy
Relacje - rzuty kostkami do gry
W pierwszym punkcie musisz po prostu zastanowić się ile różnych iloczynów mozesz stworzyć z liczb z przedzialu \(\displaystyle{ \left\{ 1,2,3,4,5,6\right\}}\). Te wszystkie różne iloczyny rozbiją nasz zbiór względem tej relacji równoważności na klasy abstrakcji.
W drugim to samo, tylko wtedy pytamy ile różnych sum.
W drugim to samo, tylko wtedy pytamy ile różnych sum.
-
- Użytkownik
- Posty: 35
- Rejestracja: 1 paź 2011, o 18:34
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 1 raz
Relacje - rzuty kostkami do gry
W ten sposób?
\(\displaystyle{ \left[ 2\right]=\left\{ \left( 1,1\right)\right\}}\)
\(\displaystyle{ \left[ 3\right]=\left\{ \left( 1,2\right),\left( 2,1\right) \right\}}\)
\(\displaystyle{ \left[ 4\right]=\left\{ \left( 1,3\right),\left( 3,1\right), \left( 2,2\right) \right\}}\)
\(\displaystyle{ \left[ 5\right]=\left\{ \left( 1,4\right),\left( 4,1\right), \left( 2,3\right), \left( 3,2\right) \right\}}\)
\(\displaystyle{ \left[ 6\right]=\left\{ \left( 1,5\right),\left( 5,1\right), \left( 2,4\right), \left( 4,2\right),\left( 3,3\right) \right\}}\)
\(\displaystyle{ \left[ 7\right]=\left\{ \left( 1,6\right),\left( 6,1\right), \left( 2,5\right), \left( 5,2\right),\left( 3,4\right), \left( 4,3\right)\right\}}\)
i tak do 12?
A w iloczynie będzie 17 klas abstrakcji tak?
\(\displaystyle{ \left[ 2\right]=\left\{ \left( 1,1\right)\right\}}\)
\(\displaystyle{ \left[ 3\right]=\left\{ \left( 1,2\right),\left( 2,1\right) \right\}}\)
\(\displaystyle{ \left[ 4\right]=\left\{ \left( 1,3\right),\left( 3,1\right), \left( 2,2\right) \right\}}\)
\(\displaystyle{ \left[ 5\right]=\left\{ \left( 1,4\right),\left( 4,1\right), \left( 2,3\right), \left( 3,2\right) \right\}}\)
\(\displaystyle{ \left[ 6\right]=\left\{ \left( 1,5\right),\left( 5,1\right), \left( 2,4\right), \left( 4,2\right),\left( 3,3\right) \right\}}\)
\(\displaystyle{ \left[ 7\right]=\left\{ \left( 1,6\right),\left( 6,1\right), \left( 2,5\right), \left( 5,2\right),\left( 3,4\right), \left( 4,3\right)\right\}}\)
i tak do 12?
A w iloczynie będzie 17 klas abstrakcji tak?
Ostatnio zmieniony 22 maja 2014, o 00:15 przez Sugre, łącznie zmieniany 2 razy.
- Kacperdev
- Użytkownik
- Posty: 3260
- Rejestracja: 23 mar 2010, o 19:19
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował: 17 razy
- Pomógł: 686 razy
Relacje - rzuty kostkami do gry
\(\displaystyle{ \left[ 2\right]}\) hmm... w tych nawiasach umieszcza się raczej reprezentanta czyli \(\displaystyle{ \left[ \left( 1,1\right) \right]}\) a najlepiej \(\displaystyle{ \left[ \left( 1,1\right) \right]_{2}}\)
Odzielaj przecinkami kolejne pary. W końcu to zbiór. Ale tak, o to chodzi
Odzielaj przecinkami kolejne pary. W końcu to zbiór. Ale tak, o to chodzi
-
- Administrator
- Posty: 34287
- Rejestracja: 20 mar 2006, o 21:54
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 3 razy
- Pomógł: 5203 razy
Relacje - rzuty kostkami do gry
By stwierdzić, ile jest klas abstrakcji, nie ma potrzeby ich wypisywania. A przy wypisywaniu wystarczy napisać
\(\displaystyle{ \left\{ \left( 1,1\right)\right\} \\
\left\{ \left( 1,2\right),\left( 2,1\right) \right\} \\
\left\{ \left( 1,3\right),\left( 3,1\right), \left( 2,2\right) \right\} \\
\left\{ \left( 1,4\right),\left( 4,1\right), \left( 2,3\right), \left( 3,2\right) \right\} \\
\left\{ \left( 1,5\right),\left( 5,1\right), \left( 2,4\right), \left( 4,2\right),\left( 3,3\right) \right\} \\
\left\{ \left( 1,6\right),\left( 6,1\right), \left( 2,5\right), \left( 5,2\right),\left( 3,4\right), \left( 4,3\right)\right\}}\)
itd.
JK
\(\displaystyle{ \left\{ \left( 1,1\right)\right\} \\
\left\{ \left( 1,2\right),\left( 2,1\right) \right\} \\
\left\{ \left( 1,3\right),\left( 3,1\right), \left( 2,2\right) \right\} \\
\left\{ \left( 1,4\right),\left( 4,1\right), \left( 2,3\right), \left( 3,2\right) \right\} \\
\left\{ \left( 1,5\right),\left( 5,1\right), \left( 2,4\right), \left( 4,2\right),\left( 3,3\right) \right\} \\
\left\{ \left( 1,6\right),\left( 6,1\right), \left( 2,5\right), \left( 5,2\right),\left( 3,4\right), \left( 4,3\right)\right\}}\)
itd.
JK