Sens i logika zadań. Czytanie ze zrozumieniem.

Permutacje. Kombinacje. Wariacje. Rozmieszczanie kul w urnach. Silnie i symbole Newtona. Przeliczanie zbiorów. Funkcje tworzące. Teoria grafów.
fidget
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 221
Rejestracja: 23 cze 2011, o 22:17
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: dev/null
Podziękował: 65 razy

Sens i logika zadań. Czytanie ze zrozumieniem.

Post autor: fidget »

2 zadania. Pierwsze zrobiłem, wszystko było w porządku.
Ale drugie jest zarówno takie samo jak i zupełnie inne.
Jak dla mnie - zadanie identyczne, z innymi danymi.
Dla zadania, sensum logiki, czy czegokolwiek tam innego - są zupełnie inne... w tym drugim, na samym końcu trzeba wszystko jeszcze podzielić przez 2... Dlaczego!?

Zadanie 1.
Dwanaścioro uczniów klasy IIa po zakończeniu roku szkolnego pozostało w budynku szkoły, aby zrobić generalne porządki w sali lekcyjnej, którą się opiekują. Przed rozpoczęciem sprzątania, uczniowie ustalili, że czworo z nich będzie myc okna, inna czwórka umyje ławki, a pozostałe cztery osoby zrobią porządki w klasowej biblioteczce.
Na ile sposobów uczniowie mogli dokonać podziału na czwórki?


Zadanie 2.
Wśród dwunastu dziewcząt ze szkolnego zespołu siatkarek sa Krysia i Ula. Jeśli dziewczeta trenują w wiekszej sali gimnastycznej, to grupa jest dzielona na dwa 6-osobowe zespoły, a jeśli w mniejszej, to na trzy zespoły 4-osobowe. Na ile sposobów mozna dokonać podziału grupy siatkarek na zespoły,
a) jeśli dziewczyny trenują w większej sali;-- 17 sty 2012, o 19:57 --Zadania są łatwe.
Pomocy!
ODPOWIEDZ