Serdecznie proszę o pomoc w rozwiązaniu zadań:
1. Ile słów pięcioliterowych można utworzyć, mając do dyspozycji alfabet złożony z 24 liter, aby spełnione były następujące warunki: - w żadnym słowie litery nie mogą się powtarzać i - nowo utworzone słowa muszą tworzyć grupę pięciu kolejnych liter alfabetu ?
2. W przedziale wagonu kolejowego są ustawione naprzeciw siebie dwie ławki. Każda ma 5 numerowanych miejsc. Do przedziału weszło pięć osób, z których trzy chcą siedzieć przodem do kierunku jazdy, a dwie tyłem. Na ile sposobów można je tak rozmieścić w tym przedziale ?
3. W przedziale wagonu kolejowego są ustawione naprzeciw siebie dwie ławki. Każda ma 5 numerowanych miejsc. Do przedziału weszło pięć osób. Trzy osoby usiadły na jednej ławce, pozostałe - na na drugiej, naprzeciwko dwóch osób z pierwszej ławki. Ile jest takich rozmieszczeń osób w przedziale ?
4. Rzucamy dwiema kostkami do gry: czarną i niebieską. Ile jest takich wyników tego doświadczenia, dla których suma oczek na obu kostkach jest podzielna przez 3 ?
Z góry dziękuję i pozdrawiam !
Wariacje - zadania.
-
- Użytkownik
- Posty: 4618
- Rejestracja: 8 lis 2009, o 10:22
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Racibórz
- Pomógł: 866 razy
Wariacje - zadania.
1) Ile może być różnych grup takich liter? (a,b,c,d,e); (b,c,d,e,f); ....
Ile różnoliterowych słów można utworzyć z liter takiej jednej grupy?
W zależności od interpretacji tego zwrotu będzie różne rozwiązanie wg schematu jak dla zadania 3)
3) https://matematyka.pl/208915.htm
4) Jest ich tak mało, że najlepiej będzie je wypisać: (1;2) (1;5) itd.
Ile różnoliterowych słów można utworzyć z liter takiej jednej grupy?
Konkretne trzy osoby, czy dowolne trzy osoby chcą siedzieć przodem do kierunku jazdy?Mistral pisze:2. W przedziale wagonu kolejowego są ustawione naprzeciw siebie dwie ławki. Każda ma 5 numerowanych miejsc. Do przedziału weszło pięć osób, z których trzy chcą siedzieć przodem do kierunku jazdy, a dwie tyłem. Na ile sposobów można je tak rozmieścić w tym przedziale ?
W zależności od interpretacji tego zwrotu będzie różne rozwiązanie wg schematu jak dla zadania 3)
3) https://matematyka.pl/208915.htm
4) Jest ich tak mało, że najlepiej będzie je wypisać: (1;2) (1;5) itd.