Rozwiazujemy rownanie np.
\(\displaystyle{ x_{n}-5x_{n-1} + 6x_{n-2} =2}\)
\(\displaystyle{ x_{0}=1 x _{1}=-1}\)
wychodzi 2 i 3 i teraz nastepuje krok, ktory jest dla mnie "magiczny":
mam tak w zeszycie:
\(\displaystyle{ 2=2*1 ^{n}}\) skad bierze sie kazda z tych liczb (abym rozumial inne przyklady)
\(\displaystyle{ x{n}^{s} = Q_{o}(n) * 1^{n} * n ^{k} = A}\) skad bierze sie kazda z tych liczb (abym rozumial inne przyklady) [jezeli chodzi o zapis to przy x przed =; s mialoby byc u gory, n na dole - nie wiem jak to zrobic w latex]
dalej rozumie i na koncu mamy taki uklad rownan:
\(\displaystyle{ 1= c_{1} *2 ^{0} + c_{2} *3 ^{0} +1}\)
\(\displaystyle{ -1=2C _{1} + 3C _{2} +1}\) - ska ten uklad sie bierze
to bardzo pilne, bo lada dzien mam kolosa z tego plus kombinatoryka i funk. tworzace, a szczerze mowiac z zadnego z tych zagadnien nie czuje sie mocny...
z góry dzieki
Problem ze zrozumieniem metody przewidywan
-
- Użytkownik
- Posty: 2959
- Rejestracja: 8 sie 2009, o 23:05
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wrocław
- Podziękował: 281 razy
- Pomógł: 498 razy
-
- Użytkownik
- Posty: 568
- Rejestracja: 29 sty 2009, o 13:59
- Płeć: Mężczyzna
- Podziękował: 230 razy
Problem ze zrozumieniem metody przewidywan
ok, dzieki, ale nic mi w sumie to nie pomoglo...
jak ktoś może ma o tym jakies pojecie, to fajnie jakby mi wyjasnil te informacje, ktore wypisalem w pierwszym poscie
z gory dzieki
jak ktoś może ma o tym jakies pojecie, to fajnie jakby mi wyjasnil te informacje, ktore wypisalem w pierwszym poscie
z gory dzieki
Problem ze zrozumieniem metody przewidywan
\(\displaystyle{ x_{n}=5x_{n-1} - 6x_{n-2}+2}\)
Mamy równanie rekurencyjne niejednorodne stopnia 2.
post632221.htm#p632221
A co do twoich zapisków to popraw zapis jeśli chodzi o indeksy bo chyba nie tak to miało wyglądać, wtedy można się zastanowić co jest co. (Co pewnie miałeś podane na wykładzie)
Mamy równanie rekurencyjne niejednorodne stopnia 2.
post632221.htm#p632221
A co do twoich zapisków to popraw zapis jeśli chodzi o indeksy bo chyba nie tak to miało wyglądać, wtedy można się zastanowić co jest co. (Co pewnie miałeś podane na wykładzie)