Kolizja między obiektami
-
- Użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 7 lis 2018, o 22:21
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bydzia
- Podziękował: 1 raz
Kolizja między obiektami
Ciężko było określić dział dla mojego zapytania, chociaż ten wydaje mi się najbardziej związany z moim problemem. A więc, chciałbym się dowiedzieć kiedy dochodzi do kolizji między poruszającymi się dwoma obiektami (kółkami), jeśli dane mamy ich współrzędne (pozycja początkowa i końcowa) na płaszczyźnie dwuwymiarowej, prędkości oraz promienie. Sytuację przedstawiłem na obrazku. Interesuje mnie rozwiązanie typowo opisane za pomocą wzorów.
-
- Użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 7 lis 2018, o 22:21
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bydzia
- Podziękował: 1 raz
Kolizja między obiektami
W danej chwili czasu? A skad mam wziac ten czas? Sytuacja przedstawia t = 0, wiec zalezy mi aby przewidziec kolizje nie znajac czas zderzenia
-
- Użytkownik
- Posty: 286
- Rejestracja: 21 sie 2014, o 14:12
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował: 17 razy
- Pomógł: 30 razy
Kolizja między obiektami
Masz liniowe tory ruchu.
Jedna kula porusza sie wg równań \(\displaystyle{ y(t)=v_1\cdot t}\) i \(\displaystyle{ x(t)=x_0}\)
Druga:
\(\displaystyle{ y(t)=y_0}\) i \(\displaystyle{ x(t)=v_2\cdot t}\)
Zderzą sie w czasie t w którym odległość miedzy wspolrzednymi dwóch kul osiagnie wartość sumy ich promieni.
Jedna kula porusza sie wg równań \(\displaystyle{ y(t)=v_1\cdot t}\) i \(\displaystyle{ x(t)=x_0}\)
Druga:
\(\displaystyle{ y(t)=y_0}\) i \(\displaystyle{ x(t)=v_2\cdot t}\)
Zderzą sie w czasie t w którym odległość miedzy wspolrzednymi dwóch kul osiagnie wartość sumy ich promieni.
-
- Użytkownik
- Posty: 22210
- Rejestracja: 15 maja 2011, o 20:55
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował: 38 razy
- Pomógł: 3755 razy
Re: Kolizja między obiektami
Ale znasz prędkości, wiec jesteś w stanie policzyć położenie w każdej chwili \(\displaystyle{ t>0}\)-- 8 lis 2018, o 19:16 --
y(0)=y_0, y(t)=y_0+v_2t}\)
Raczej \(\displaystyle{ x(0)=x_0, x(t)=x_0+v_1t\\Kordyt pisze:Masz liniowe tory ruchu.
Jedna kula porusza sie wg równań \(\displaystyle{ y(t)=v_1\cdot t}\) i \(\displaystyle{ x(t)=x_0}\)
Druga:
\(\displaystyle{ y(t)=y_0}\) i \(\displaystyle{ x(t)=v_2\cdot t}\)
Zderzą sie w czasie t w którym odległość miedzy wspolrzednymi dwóch kul osiagnie wartość sumy ich promieni.
y(0)=y_0, y(t)=y_0+v_2t}\)
-
- Użytkownik
- Posty: 286
- Rejestracja: 21 sie 2014, o 14:12
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował: 17 razy
- Pomógł: 30 razy
Re: Kolizja między obiektami
Tak dokladnie.a4karo pisze:Ale znasz prędkości, wiec jesteś w stanie policzyć położenie w każdej chwili \(\displaystyle{ t>0}\)
-- 8 lis 2018, o 19:16 --
Raczej \(\displaystyle{ x(0)=x_0, x(t)=x_0+v_1t\\Kordyt pisze:Masz liniowe tory ruchu.
Jedna kula porusza sie wg równań \(\displaystyle{ y(t)=v_1\cdot t}\) i \(\displaystyle{ x(t)=x_0}\)
Druga:
\(\displaystyle{ y(t)=y_0}\) i \(\displaystyle{ x(t)=v_2\cdot t}\)
Zderzą sie w czasie t w którym odległość miedzy wspolrzednymi dwóch kul osiagnie wartość sumy ich promieni.
y(0)=y_0, y(t)=y_0+v_2t}\)
Zapomnialem to dopisać.
-
- Użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 7 lis 2018, o 22:21
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bydzia
- Podziękował: 1 raz
Kolizja między obiektami
Kule równie dobrze mogą się poruszać na ukos, a te równania nie wiem kompletnie do czego mają mi służyć. Chciałem algorytm który wykazuje, że (nie)dojdzie do kolizji przy określonych prędkościach na podstawie pozycji początkowej i końcowej tych obiektów.
-
- Użytkownik
- Posty: 22210
- Rejestracja: 15 maja 2011, o 20:55
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował: 38 razy
- Pomógł: 3755 razy
Re: Kolizja między obiektami
Po coś taki obrazek narysowałes.
Sam sobie przenieś to rozumowanie na przypadek ogólny.
Nic nie robisz, tylko "chcesz..." Daj coś od siebie.
Sam sobie przenieś to rozumowanie na przypadek ogólny.
Nic nie robisz, tylko "chcesz..." Daj coś od siebie.