Geometria rzutowa, gra Dobble

Obiekty i przekształcenia geometryczne, opisane za pomocą układu (nie zawsze prostokątnego) współrzędnych.
whocares
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 10 paź 2016, o 14:40
Płeć: Kobieta
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 1 raz

Geometria rzutowa, gra Dobble

Post autor: whocares »

Witam, czytając i próbując zrozumieć artykuł o tworzeniu gry Dobble.
... ekawa_gra/
Przy pokazywaniu, że każda prosta ma 8 punktów jest pewien moment:
"Razem z wynikowym obliczonym z powyższego wzoru, otrzymamy wówczas \(\displaystyle{ 7^2-1=48}\) trójek, których klasy abstrakcji wyczerpują całą prostą – każdy punkt na prostej otrzymamy jednak sześciokrotnie, a zatem \(\displaystyle{ 48/6=8}\)
Pytanie: dzielimy przez 6 ponieważ punkty np. \(\displaystyle{ (0,1,1),(0,2,2),(0,3,3)}\) itd. są tej samej klasy abstrakcji?

Fajnie jakby mnie ktoś zrozumiał bo nie wiem czy sama siebie dobrze rozumiem.
Ostatnio zmieniony 6 sty 2018, o 02:08 przez SlotaWoj, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawa wiadomości.
ODPOWIEDZ