\(\displaystyle{ {A_{[x,y]}}}\) - obiekt poruszający się ze stałą prędkością po linii prostej
\(\displaystyle{ {B_{[x,y]}}}\) - kolejny punkt do którego obiekt przemieści się w wybranym czasie
Zadanie polega na tym żeby w jak najkrótszym czasie znaleźć linię po której porusza się obiekt. Dodatkowo po wyznaczeniu linii mam wyznaczyć współrzędne punktu \(\displaystyle{ {X_{[x,y]}}}\) znając długość odcinka \(\displaystyle{ |AX|}\).
Wyznaczenie linii po której porusza się obiekt
Wyznaczenie linii po której porusza się obiekt
Ostatnio zmieniony 13 lis 2015, o 23:57 przez Jan Kraszewski, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Złamanie punktu III.6.7 Regulaminu. Poprawa wiadomości.
Powód: Złamanie punktu III.6.7 Regulaminu. Poprawa wiadomości.
- musialmi
- Użytkownik
- Posty: 3466
- Rejestracja: 3 sty 2014, o 13:03
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PWr ocław
- Podziękował: 382 razy
- Pomógł: 434 razy
Wyznaczenie linii po której porusza się obiekt
\(\displaystyle{ B}\) się porusza? Bo jeśli nie, to po prostu bierzesz jego współrzędne, bierzesz współrzędne \(\displaystyle{ A}\) i piszesz wzór prostej przechodzącej przez oba punkty (dwa punkty wyznaczają jednoznacznie prostą).
Wyznaczenie linii po której porusza się obiekt
W grze już wszystko mi działa, odświeża położenie obiektu co 0.025 sekundy i w te 25/1000 s oblicza mi punkt styczności z obiektem za pomocą tego wzoru: 311025.htm#p4988062musialmi pisze:\(\displaystyle{ B}\) się porusza? Bo jeśli nie, to po prostu bierzesz jego współrzędne, bierzesz współrzędne \(\displaystyle{ A}\) i piszesz wzór prostej przechodzącej przez oba punkty (dwa punkty wyznaczają jednoznacznie prostą).
Co jakiś czas obiekt zmienia kierunek, zmienia się linia po której się porusza.
PS a w C# wygląda to tak:
Czasem nie do końca działa dobrze: ilość trafień obiektu w punkt styczności to około 70%
Rysunek pomocniczy: