Wyznaczenie linii po której porusza się obiekt

Obiekty i przekształcenia geometryczne, opisane za pomocą układu (nie zawsze prostokątnego) współrzędnych.
mar173
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 30 paź 2012, o 16:40
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polska

Wyznaczenie linii po której porusza się obiekt

Post autor: mar173 »

\(\displaystyle{ {A_{[x,y]}}}\) - obiekt poruszający się ze stałą prędkością po linii prostej

\(\displaystyle{ {B_{[x,y]}}}\) - kolejny punkt do którego obiekt przemieści się w wybranym czasie


Zadanie polega na tym żeby w jak najkrótszym czasie znaleźć linię po której porusza się obiekt. Dodatkowo po wyznaczeniu linii mam wyznaczyć współrzędne punktu \(\displaystyle{ {X_{[x,y]}}}\) znając długość odcinka \(\displaystyle{ |AX|}\).
Ostatnio zmieniony 13 lis 2015, o 23:57 przez Jan Kraszewski, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Złamanie punktu III.6.7 Regulaminu. Poprawa wiadomości.
Awatar użytkownika
musialmi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3466
Rejestracja: 3 sty 2014, o 13:03
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PWr ocław
Podziękował: 382 razy
Pomógł: 434 razy

Wyznaczenie linii po której porusza się obiekt

Post autor: musialmi »

\(\displaystyle{ B}\) się porusza? Bo jeśli nie, to po prostu bierzesz jego współrzędne, bierzesz współrzędne \(\displaystyle{ A}\) i piszesz wzór prostej przechodzącej przez oba punkty (dwa punkty wyznaczają jednoznacznie prostą).
mar173
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 30 paź 2012, o 16:40
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Polska

Wyznaczenie linii po której porusza się obiekt

Post autor: mar173 »

musialmi pisze:\(\displaystyle{ B}\) się porusza? Bo jeśli nie, to po prostu bierzesz jego współrzędne, bierzesz współrzędne \(\displaystyle{ A}\) i piszesz wzór prostej przechodzącej przez oba punkty (dwa punkty wyznaczają jednoznacznie prostą).
W grze już wszystko mi działa, odświeża położenie obiektu co 0.025 sekundy i w te 25/1000 s oblicza mi punkt styczności z obiektem za pomocą tego wzoru: 311025.htm#p4988062
Co jakiś czas obiekt zmienia kierunek, zmienia się linia po której się porusza.

PS a w C# wygląda to tak:

Czasem nie do końca działa dobrze: ilość trafień obiektu w punkt styczności to około 70%

Rysunek pomocniczy:
AU
AU
QLvUgER.png (43 KiB) Przejrzano 70 razy
ODPOWIEDZ