Jak wyznaczyć symetryczny punkt do punktu odnośnie płaszczyzny?
\(\displaystyle{ x-2y+3z-1=0}\)
\(\displaystyle{ P_{o}}\)\(\displaystyle{ (0,0,0)}\)
Z góry dziękuje za pomoc
Punkt do punktu odnośnie płaszczyzny
- Barbara777
- Użytkownik
- Posty: 316
- Rejestracja: 13 maja 2013, o 18:28
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: Gówniak k. Bukowiny
- Podziękował: 16 razy
- Pomógł: 115 razy
Punkt do punktu odnośnie płaszczyzny
Na przyklad tak (naszkicuj sobie to wszystko i zaraz zobaczysz, jak ladnie wychodzi):
Wez dowolny punkt, lezacy na danej plaszczyznie, np. \(\displaystyle{ A(1,0,0)}\)
Znajdz wektor \(\displaystyle{ \overline{PA}}\)
Oblicz projekcje \(\displaystyle{ \overline{y}}\) wektora \(\displaystyle{ \overline{PA}}\) na wektor normalny plasczyzny.
Szukany punkt otrzymasz poprzez translacje punktu \(\displaystyle{ P}\) o wektor \(\displaystyle{ 2\overline{y}}\)
Dla przypomnienia:
Projekcje prostopadla wektora \(\displaystyle{ \overline{x}}\) na vektor \(\displaystyle{ \overline{v}}\) obliczysz ze wzoru
\(\displaystyle{ P_{\overline{v}}(\overline{x})=\frac{\overline{x}\circ\overline{v}}{||\overline{v}||^2}\overline{v}}\)
(w liczniku iloczyn skalarny, w mianowniku dlugosc.)
Albo tak:
Napisz rownanie prostej prostpadlej do danej plaszczyzny i przechodzacej przez punkt \(\displaystyle{ P}\).
Wyznacz punkt \(\displaystyle{ S}\) przciecia tej prostej i plaszczyzny.
Oblicz wektor \(\displaystyle{ \overline{PS}}\) (to jest wektor \(\displaystyle{ \overline{y}}\) z poprzedniego sposobu.
I przesuwasz punkt \(\displaystyle{ P}\) o wektor \(\displaystyle{ 2\overline{PS}}\)
Wez dowolny punkt, lezacy na danej plaszczyznie, np. \(\displaystyle{ A(1,0,0)}\)
Znajdz wektor \(\displaystyle{ \overline{PA}}\)
Oblicz projekcje \(\displaystyle{ \overline{y}}\) wektora \(\displaystyle{ \overline{PA}}\) na wektor normalny plasczyzny.
Szukany punkt otrzymasz poprzez translacje punktu \(\displaystyle{ P}\) o wektor \(\displaystyle{ 2\overline{y}}\)
Dla przypomnienia:
Projekcje prostopadla wektora \(\displaystyle{ \overline{x}}\) na vektor \(\displaystyle{ \overline{v}}\) obliczysz ze wzoru
\(\displaystyle{ P_{\overline{v}}(\overline{x})=\frac{\overline{x}\circ\overline{v}}{||\overline{v}||^2}\overline{v}}\)
(w liczniku iloczyn skalarny, w mianowniku dlugosc.)
Albo tak:
Napisz rownanie prostej prostpadlej do danej plaszczyzny i przechodzacej przez punkt \(\displaystyle{ P}\).
Wyznacz punkt \(\displaystyle{ S}\) przciecia tej prostej i plaszczyzny.
Oblicz wektor \(\displaystyle{ \overline{PS}}\) (to jest wektor \(\displaystyle{ \overline{y}}\) z poprzedniego sposobu.
I przesuwasz punkt \(\displaystyle{ P}\) o wektor \(\displaystyle{ 2\overline{PS}}\)
Ostatnio zmieniony 29 mar 2015, o 22:33 przez Barbara777, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Użytkownik
- Posty: 11
- Rejestracja: 15 mar 2015, o 22:06
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: wawarasza
- Podziękował: 1 raz
Punkt do punktu odnośnie płaszczyzny
Czyli jak to zrobic? Jak znależć wektor, obliczyc projekcje i przeprowadzic translacie?
p.s Teraz to sie całkiem pogubiłam ;/
p.s Teraz to sie całkiem pogubiłam ;/